//
you're reading...
Burma, Literature

A poem for all

အဘိုးအဘြားို႔ရဲေတာ္လွန္ေရးစိတ္ဓာတ္၊ ျပည္သူေတြရဲအႏိုင္မခံ အရွႈံးမေပးတတ္တဲ့ စိတ္ဓာတ္ကို ေအာက္ေမ့ၿပီး ေတာ္လွန္ေရးေနမွာ ဆရာႀကီးမင္းသု၀ဏ္ရဲပ်ဥ္းမငုတ္တို ကဗ်ာေလးကို စာဖတ္သူေတြအတြက္ ျပန္ေ၀ငွလိုက္ ပါတယ္။

 

ဆရာႀကီးက ဒီကဗ်ာေလးကို ဘာ့ေၾကာင့္ေရးျဖစ္သလဲဆိုတာကို အခုလို ေရးထားပါတယ္။

 

“…….ကြ်န္ေတာ္ို႔ ညေနတိုင္း ကြင္းေရွာင္သြားမိေသာ ကမူေလးတခုတြင္ မီးေလာင္ငုတ္ သဖြယ္ ထိုးထိုးေထာင္ေထာင္ တည္ရပ္ေနသည့္ အရာတခုကိုကား ပဌမတြင္ သတိမထားမိပါ။ အေတာ္ၾကာမွ သတိျပဳမိၾကည့္ေသာအခါ ပ်ဥ္းမငုတ္တိုတခု ျဖစ္သည္ကို သိရပါသည္။ ငုတ္တို၏ ပင္ေျခသည္ တဖက္သာသာမွ် ရွိေပမည္။ အကိုင္းလက္ျပတ္ႏွင့္ အခက္မရွိ၊ အရြက္မရွိ။ အတြင္းလွႈိက္အူေခ်ာင္းေဆြးကာ ျခစားထားျပန္သျဖင့္ ေဟာင္းေလာင္း ျဖစ္ေနသည္။ မီးေလာင္ထားေသာေၾကာင့္ တျခမ္းေစြေစာင္းႏွင့္ မဲနက္ေနပါသည္။  

အေ၀းက လွမ္းျမင္ရ ေသာအခါ င္းတငွက္အိုႀကီးနားေနသည္ဟုသာ ထင္မိပါသည္။ ………..ထိုပ်ဥ္းမငုတ္တိုကို ျမင္ရတိုင္း တရားက်မိသည္။ ဘယ္သိုေသာ တရားမ်ိဳးက်မိသည္ ဟူကား မေျပာတတ္ပါ။ ပ်ဥ္းမငုတ္တို င္းတအိုကို သနားမိသလိုလို။ အိုရမည္ နာရမည္ဟူေသာ စကားကို ၾကားမိသလိုလို။ ပ်ဥ္းမငုတ္တိုတြင္ အမိျမန္မာျပည္၏ မ်က္ႏွာကို ျမင္သလိုလို။ ျမန္မာျပည္ဘြား တိုင္းရင္းသားတို႔၏ ကံၾကမၼာကို ထင္မိသလိုလို။

 

သိုေသာ္ ေဆာင္းကုန္ေႏြကူးေလရူးကေလး ေ၀ွလာေသာအခါ ပ်ဥ္းမငုတ္တို၏ အမူအရာသည္ မသိမသာ ေျပာင္းလဲလာသည္ကို သတိျပဳမိပါသည္။ မင္းလြင္ကေလး ျမဴးလာၿပီ။ ဥၾသကေလး ျမည္လာၿပီ။ ေတာပန္းကေလးမ်ား ေ၀လာၿပီ။ ေျမသင္းနံကေလး ပ်ံလာၿပီ။ ထိုခဏရွႈပါေလာ့။ ၾကည့္ပါေလာ့။ ပ်ဥ္းမငုတ္တို င္းတအို၏ အခက္ကင္းေသာ အကိုင္းျပတ္တြင္ ပုရစ္ဖူးကေလးသည္ ရြံသလိုလို၊ ရွက္သလိုလိုႏွင့္ ျပဴးထြက္လာပါသည္။ ဟိုမွာ တဖူး၊ သည္မွာတဖူး၊ အေတာ္မ်ားပါကလား။ ေဟာ-ပုရစ္ေျပစျပဳလာၿပီ။ ေနာက္တေနတြင္ ရြက္ႏုကေလးမ်ား ျဖစ္လာ၏။ တရြက္၊ ႏွစ္ရြက္၊ သုံးရြက္ အမ်ားႀကီးပါပဲ။ အရြက္မ်ားစုံ၍ ဠင္းတအိုႀကီးသည္ ၿမီး၀န္း ျဖန့္ကာ ကေနေသာ ဥေဒါင္းပ်ိဳႏွင့္ တူလာသည့္ေနာက္ မၾကာခင္ပင္ ပန္းတံမ်ားထြက္၊ ပန္းဖူးမ်ားငံုပန္းပြင့္မ်ား ေဒါင္းၿမီးကြက္ပမာ ပြင့္ၾကပါေတာ့သည္။ ေအာ္–အာက ပ်ဥ္းမငုတ္တိုပါေပတကား။ ငါတို႔၏မိခင္ ျမန္မာျပည္ႀကီးသည္လည္း နည္းအတိုင္း ရြက္သစ္လဲေပ်ာ္ပြဲ၀င္ႏိုင္ ပါေစေသာ။ ငါတို႔ အမ်ိဳးသားတိုင္းရင္းဘြားတို႔သည္လည္း က်ိဳးရာမွေကာင္း၊ ပင္းရာမွၾကား၊ ကန္းရာမွ ျမင္ႏိုင္ပါေစေသာ။ ို႔ဆုေတာင္းပဌနာျပဳကာ အာရုံေစာမိသျဖင့္ “ပ်ဥ္းမငုတ္တို”ကဗ်ာကို ေရးဖြဲပါသည္။”

 

(မူရင္းသတ္ပုံ၊ မူရင္း အထူးျပဳ (bold) ထားသည့္အတိုင္း)

‘ရွႈမ၀’ မဂၢဇင္း၊ ၁၉၅၉ ၿပီလ။ In မင္းသု၀ဏ္၊ ပ်ဥ္းမငုတ္တို၊ ေခတ္ဆန္း၊ ရန္ကုန္၊ ၁၉၆၈၊ စာ-၅ မွ ၁၁။

 

ပ်ဥ္းမငုတ္တို

 

ဖုထစ္ရြတ္တြ၊ ငွက္င္းတသို

ပ်ဥ္းမငုတ္တို၊ သက္ၾကားအိုသည္

ကုန္းမိုထက္တြင္ တပင္တည္း။

 

ခြဆုံအေကြး၊ သစ္ေခါင္းေဆြးလည္း

အေဖးတက္လွာ၊ အိုင္းအမာသို

က်ယ္စြာဟက္ပက္ ျခအိမ္ပ်က္။

 

ကုန္းမိုကမ္းပါး၊ ေျမပက္ၾကားတြင္

စစ္သားခေမာက္၊ ပိန္ေျခာက္ေျခာက္လည္း

စစ္ေရာက္စခန္း လက္ျပညႊန္း။

 

ထိုပင္ငုတ္တို၊ ပ်ဥ္းမအိုသည္

စစ္ကိုလည္းႀကံဳ၊ ျခအုံလည္းျဖစ္

ဓားထစ္လည္းခံ၊ ေနလွ်ံလည္းတိုက္

ေလျပင္းခိုက္လ်က္၊ မငိုက္ဦးေခါင္း

ေႏြသစ္ေလာင္းေသာ္

ရြက္ေဟာင္းညွာေၾကြ၊ ရြက္သစ္ေ၀

ေလျပည္ထဲတြင္၊ ငယ္ရုပ္ဆင္သည္

အသင္ ေယာက္်ားေကာင္းတကား။       

 

၁၁၊၁၊၄၉

image027_ 

(ပန္းခ်ီ-အမည္မသိ)

Discussion

No comments yet.

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s

Blog Stats

  • 89,680 hits
%d bloggers like this: