//
you're reading...
Philosophy

မတရားမွႈကို ဘာ့ေၾကာင့္မလုပ္သင့္တာလဲ။

မေကာင္းမႈ၊ မတရားမႈကို ဘာ့ေၾကာင့္ မလုပ္သင့္သလဲ။ လုပ္ရပ္တခုဟာ ေကာင္းတယ္ မေကာင္းဘူး၊ တရားတယ္ မတရားဘူးဆိုတာ တေယာက္နဲ ့တေယာက္ အျမင္ခ်င္း ကြဲႏုိင္ေပမယ့္ မေကာင္းဘူး မတရားဘူးလုိ ့သတ္မွတ္တဲ့ လုပ္ရပ္တခုကုိ မလုပ္သင့္ဘူး ဆိုတာကုိ ေတာ္ေတာ္မ်ားမ်ားက လက္ခံၾကမယ္ ထင္ပါတယ္။ ဘာ့ေၾကာင့္ မလုပ္သင့္တာလဲ။

တခ်ဳိ ့ကေတာ့ ဒီေမးခြန္းဟာ ေမးစရာေတာင္ မလုိဘူးလုိ ့ထင္ခ်င္ထင္ၾကမယ္။ ေလ်ွာေမြး ကို ဗာရာဏသီခ်ဲ ့တယ္လုိ ့ဆုိခ်င္ဆုိပါေစ။ ကပ္သီးကပ္ဖဲ့ေမးရ စဥ္းစားရတာကုိ ၀ါသနာ ပါသူေတြကုိ ဒီေမးခြန္းကုိ ေမးၾကည့္ခ်င္ပါတယ္။

တခ်ဳိ ့က မေကာင္းမႈဆုိတာ ဆိတ္ကြယ္ရာ မရွိဘူး၊ ကုိယ္မဟုတ္တာ လုပ္ရင္ တေန ့ေန ့ ေပၚလာမွာဘဲ။ အဲဒိအခါမွာ ကုိယ့္အတြက္ အရွက္တကြဲ အက်ဳိးနည္းစရာ ျဖစ္လိမ့္မယ္။ ဒီေတာ့ မေကာင္းမႈကုိ ေစာေစာစီးစီး ေရွာင္တာေကာင္းတယ္လုိ ့ေျဖၾကတယ္။ ဒါေပမယ့္ မေကာင္းမႈဆုိတာ ဆိတ္ကြယ္ရာမရွိဘူးလုိ ့ဘယ္သူေျပာလဲ။ ဘယ္သူအာမခံ ႏုိင္မလဲ။ ဆိတ္ကြယ္ရာ ရွိေနရင္ တနည္းအားျဖင့္ မေကာင္းမႈဟာ အေၾကာင္းေၾကာင္းေၾကာင့္ ဘယ္ေတာ့မွ ေပၚစရာမရွိတဲ့ အေျခအေနမ်ဳိးမွာဆုိရင္ေရာ မေကာင္းမႈကို လုပ္မလား။ ဒါဟာ ေမးသင့္ေမးထုိက္တဲ့ေမးခြန္း လုိ ့က်ေနာ္ထင္တယ္။

မေကာင္းမႈဟာ ဆိတ္ကြယ္ရာမရွိတဲ့ အတြက္ေၾကာင့္သာ မေကာင္းမႈကုိ မလုပ္သင့္ဘူးလုိ ့ ေျပာတဲ့လူဟာ မေကာင္းမႈကုိ တနည္းတဖုံ ဘယ္သူမွ မသိေအာင္ တသက္လုံး ဖုံးကြယ္ႏုိင္မယ္ဆုိရင္ သူဟာ မေကာင္းမႈ မလုပ္ဘူးလုိ ့အာမမခံႏုိင္ဘူး။ ဘာ့ေၾကာင့္လဲဆုိေတာ့ ဒီလူမေကာင္းမႈကို ေရွာင္တယ္ဆုိတာ မေကာင္းမႈဟာ တေန ့ေန ့မွာ သူ ့အက်ဳိးကုိ ထိခုိက္ႏုိင္တယ္လုိ ့ျမင္တဲ့အတြက္ေၾကာင့္သာ မေကာင္းမႈကို ေရွာင္တာပဲ။ သူဟာ ေကာင္းမႈ၊ တရားမႈကို ျမတ္ႏုိးတာထက္ ကုိယ့္အက်ဳိးတေန ့ထိခုိက္လာႏုိင္တာမို႔ မေကာင္းမႈ၊ မတရားမႈကုိ ေရွာင္တာပဲ။

တရားကုိ နတ္ ေစာင့္တယ္ဆုိတာ ဟုတ္ခ်င္မွဟုတ္မွာ။ ဟုတ္ခ်င္လည္း ဟုတ္ႏုိင္တယ္၊ ဒါေပမယ့္ ကုိယ္ကုိယ္တုိင္ ေသခ်ာ သိႏုိင္တဲ့ အရာမဟုတ္ဘူး။ က်ေနာ္ထင္တာေတာ့ မတရားမႈက တရားမႈကုိ အႏုိင္ရမွာကုိ မျဖစ္ေစခ်င္လုိ ့ေပၚလာတဲ့ စကားလို ့ထင္တယ္။ ရွိေစေတာ့။ ရုပ္ရွင္ေတြထဲမွာဆုိလည္း မတရားမႈက အသာရၿပီး ဇာတ္သိမ္းသြားတဲ့ ရုပ္ရွင္ ေတြ မရွိသေလာက္ရွားတယ္။ ရွိလည္း ပရိသတ္က သည္းခံမွာ မဟုတ္ဘူး။ ဒါရုိက္တာကို အားရပါးရ ဆဲၾကမွာ ေသခ်ာတယ္။ လက္ေတြ ့ေလာကဟာ ရုပ္ရွင္ထဲက ဇာတ္လမ္း ထက္ အမ်ားႀကီး ပုိဆန္းက်ယ္ ရႈပ္ေထြးတယ္။ ရုပ္ရွင္ထဲမွာ မဟုတ္တာ လုပ္တဲ့သူဟာ တေန ့ ေပၚတာကုိ ေတြ ့ရေပမယ့္ ျပင္ပေလာကမွာေတာ့ မဟုတ္တာ လုပ္တဲ့လူဟာ ဘယ္ေတာ့မွ မေပၚဘဲေနသြားတာမ်ဳိး ရွိႏုိင္တယ္။

ေလာကႀကီးဟာ တရားတဲ့အတုိင္း ျဖစ္ရမယ္လုိ ့ဘယ္သူမွ အာမမခံႏုိင္ဘူး။ လူမ်ားစုက တရားတဲ့ အတုိင္း ျဖစ္ေစခ်င္ၾကေပမယ့္ ျဖစ္ခ်င္မွ ျဖစ္မွာ။ မတရားလုပ္တဲ့သူဟာ တေန ့ေန ့ မွာ မတရားတဲ့ အက်ဳိးကုိ ျပန္ခံစားရခ်င္မွ ခံစားရမွာ။ မေကာင္းမႈက သူ ့ကုိျပန္ဒုကၡေပး ခ်င္လည္း ေပးမယ္၊ မေပးခ်င္လည္း မေပးဘူး၊ အာမမခံႏုိင္ဘူး။ ဒါေပမယ့္ မေကာင္းမႈကုိ မလုပ္သင့္ဘူးဆုိရာမွာ ေျပာခဲ့တဲ့ မေကာင္းမႈရဲ ့ေနာင္တေန ့ဆုိးက်ဳိးျပန္ေပးလာႏုိင္တယ္ ဆုိတဲ့ အခ်က္ကုိ လုံး၀ထည့္မစဥ္းစားသင့္ဘူးလုိ ့က်ေနာ္ထင္တယ္။  ေနာင္တေန ့ေန ့ ဆုိးက်ဳိးျပန္မေပးရင္ေတာင္ မေကာင္းမႈ မတရားမႈကုိ မလုပ္သင့္ဘူးလုိ ့ထင္တယ္။ အဲ့ဒိ အတြက္အေၾကာင္းျပခ်က္ ေကာင္းေကာင္းေပးႏုိင္ခ်င္မွ ေပးႏုိင္မယ္။ မေပးႏုိင္ဘူးဆုိရင္ က်ေနာ့္ရဲ ့အားနည္းခ်က္ ဒါမွမဟုတ္ ဖီေလာ္ေဆာ္ဖီရဲ ့အားနည္းခ်က္လုိ ့ပဲ ဆုိရမလား။

ကုိယ့္မိဘကုိ ဘာ့ေၾကာင့္ခ်စ္လဲ။ တခ်ဳိ ့က ေရွေရွေ၀းေ၀း ဖ၀ါးလက္ႏွစ္လုံး ပုခုံးလက္ႏွစ္ သစ္ စသျဖင့္ ေျပာၾကမယ္။ ဒါေပမယ့္ တကယ္မွာ ဘာအေၾကာင္းျပခ်က္မွ ေပးစရာကုိ မလုိဘူး။ မိဘကို ကုိယ့္မိဘမုိ ့ခ်စ္တာပဲ။ မိဘက သားသမီးကုိ ခ်စ္တာ၊ သားသမီးက မိဘကုိ ခ်စ္တာဟာ အေၾကာင္းျပခ်က္ ေပးစရာမလုိတဲ့ ေမးခြန္းတခု။ အဲဒိေတာ့ တရား မ်ွတမႈဆုိတာလည္း ဒီအတုိင္းပဲလုိ ့ထင္တယ္။ မတရားမႈကုိ မလုပ္တာဟာ မတရားမႈျဖစ္ ေနလုိ ့ကုိ မလုပ္သင့္ဘူးလုိ ့ေျဖရမယ္။

ဒီေတာ့ ကုိယ္ေမးတဲ့ ေမးခြန္းအတြက္ ကုိယ့္မွာ အေျဖေကာင္းေကာင္း မရွိတာကို ၀န္ခံ ရမယ္။ မတရားမႈကို ဘာ့ေၾကာင့္မလုပ္သင့္ဘူးလဲ။ ကုိယ္ရတဲ့ အေျဖကေတာ့ မတရားမႈျဖစ္ေနတဲ့ အတြက္ကုိ မလုပ္သင့္တာလုိ ့ေျဖရမယ္ထင္တယ္။ တရားမႈဟာ ကုိ္ယ့္ဘက္မွာ ေလာေလာဆယ္ ရွိခ်င္မွ ရွိမယ္၊ ဘယ္ေတာ့မွ မရွိဘဲ ေနသြားတာလဲ ျဖစ္ႏုိင္တယ္။ ဒါေပမယ့္ အဲ့ဒိအတြက္ ကုိယ္ဟာ တရားမႈေပၚမွာ ေကာင္းမႈေပၚမွာ သစၥာမေဖာက္သင့္ ဘူး။

၀တုတ္

Discussion

13 thoughts on “မတရားမွႈကို ဘာ့ေၾကာင့္မလုပ္သင့္တာလဲ။

  1. (ရုပ္ရွင္ေတြထဲမွာဆုိလည္း မတရားမႈက အသာရၿပီး ဇာတ္သိမ္းသြားတဲ့ ရုပ္ရွင္ ေတြ မရွိသေလာက္ရွားတယ္။)

    ႐ုပ္႐ွင္ေတြနဲ႔ နည္းနည္း အလွမ္းေဝးပါတယ္။ ဒါေပမဲ့ အဲဒီအတိုင္း ျဖစ္ႏိုင္ပါတယ္။

    ဒါေပမဲ့ ဝတၳဳေတြမွာက် မတရားမႈက အသာရၿပီး ဇာတ္သိမ္းသြားတာ အေတာ္မ်ားမ်ား ႐ွိတယ္။ ဒီ post ဖတ္ၿပီး သတိရလိုက္မိတဲ့ ဝတၳဳက AJ Cronin ရဲ႕ The Stars Look Down.

    ၿပီးေတာ့ ဆက္ၿပီး သတိရမိတာ တင့္တယ္ “ကမၼဖလ”။ ႏွစ္ခုလံုးကို အသက္ 22/3 ပတ္ဝန္းက်င္က်မွ ဖတ္ခဲ့ရတယ္။ တင့္တယ္ စာအုပ္ကို အလယ္တန္းေလာက္က စ ၾကားဖူးေပမယ့္ တကယ္ ဖတ္ျဖစ္ေတာ့ ေက်ာင္းၿပီးခါနီးေနပါၿပီ။

    ဇာတ္ေၾကာင္း ႏွစ္ခုလံုးရဲ႕ ဇာတ္သိမ္းကေတာ့ ဆန္႔က်င္ဘက္ပဲ။ တင့္တယ္ မွာက ဇာတ္ေကာင္ဟာ သူျပဳသမွ် ကံ ကို သူ ျပန္ခံသြားရတယ္။ Cronin မွာက ေျပာင္းျပန္။ ေနာက္ဆံုးဇာတ္သိမ္းမွာ ေဇာက္ထိုးမိုးေမွ်ာ္ပဲ။

    ဝန္ခံရရင္ ကမၼဖလ ကို ဖတ္ရတာဟာ Stars look down ကို ဖတ္ရတာထက္ အားရေက်နပ္ျဖစ္မိတယ္လို႔ ေျပာလုိ႔မရဘူး။

    ကမၼဖလ မွာ စာေရးသူက ဝင္ပါထားတာကို သိသိသာသာ ျမင္ေနရၿပီး၊ Stars မွာက စာေရးသူကို လံုးဝမွ မျမင္မိေအာင္ ျဖစ္ရတယ္။

    ကမၼဖလ မွာ စာေရးသူရဲ႕ ရည္႐ြယ္ခ်က္ကို မေကာင္းဘူးလို႔ မေျပာႏိုင္ေပမဲ့ သူေပးခ်င္တဲ့ msg က တကယ့္လက္ေတြ႕ဘဝမွာ ျမင္ေတြ႕ေနရတာေတြနဲ႔ အၿမဲ မကိုက္ညီႏိုင္ဘူး။ အဲဒီအခါ ဇာတ္လမ္းက သူဆင္ထားသလို ျဖစ္ေနတယ္။ ဒါကို ဖတ္ၿပီး ေက်နပ္တယ္ ဆုိရင္ ေျဖေတြးသလို၊ ႏွစ္သိမ့္သလိုပဲ ျဖစ္ေနမွာပဲ။ (မတရားမႈက တရားမႈကုိ အႏုိင္ရမွာကုိ မျဖစ္ေစခ်င္လုိ ့ေပၚလာတဲ့ စကားလို ့ထင္တယ္။) ဆိုတာမ်ိဳး။

    ေနာက္ ကမၼဖလ ကို ေဝဖန္ရတာ နဲနဲေတာ့ ေက်ာခ်မ္းတယ္။ ဘယ္ ဘုရားမွ အက်ိဳးဝိပါက္(ကမၼဖလ) တိုင္းဟာ မ်က္ေမွာက္ဘဝမွာတင္ အထင္အ႐ွား ျဖစ္လိမ့္မယ္၊ ျမင္ေတြ႕ရမယ္ မေဟာဘူး။ အဲဒီ ကမၼဖလ ဝတၳဳထဲက ဇာတ္ေကာင္ရဲ႕ အျဖစ္အပ်က္ဟာ ခၽြင္းခ်က္ အျဖစ္မ်ိဳးသာ ျဖစ္ႏိုင္တယ္။

    “ႏြားေျခရာေနာက္ကို လိုက္တဲ့ လွည္းဘီးပမာ” ဆုိတာဟာ တစ္ဘဝထဲ ျဖတ္ေတြးဆံုးျဖတ္လိုက္လို႔ မရဘူး လို႔ ခံယူတဲ့ စိတ္နဲ႔ ဖတ္ေတာ့… Cronin ရဲ႕ စာအုပ္ကမွ တကယ့္ ေလာကကို ထင္ဟပ္ႏိုင္တယ္ လို႔ ဘဝင္က်မိတယ္။

    အဲဒီေတာ့ (တရားမႈဟာ ကုိ္ယ့္ဘက္မွာ ေလာေလာဆယ္ ရွိခ်င္မွ ရွိမယ္၊ ဘယ္ေတာ့မွ မရွိဘဲ ေနသြားတာလဲ ျဖစ္ႏုိင္တယ္။ ဒါေပမယ့္ အဲ့ဒိအတြက္ ကုိယ္ဟာ တရားမႈေပၚမွာ ေကာင္းမႈေပၚမွာ သစၥာမေဖာက္သင့္ဘူး။) ဆိုတဲ့ အဆိုကိုပါ အင္မတန္ ဘဝင္က်စြာ လက္ခံပါတယ္။

    ဒါေပမဲ့ ခုေျပာသြားတဲ့ထဲမွာ “တစ္ဘဝထဲ ျဖတ္ေတြးဆံုးျဖတ္လိုက္လို႔ မရဘူး လို႔ ခံယူတဲ့ စိတ္” ဆုိတာပါေနေတာ့ ကိုယ္လုပ္မိတဲ့ မတရားမႈ(မေကာင္းမႈ) က တခ်ိန္ခ်ိန္၊ (သံသရာ) တေကြ႕ေကြ႕မွာ လိုက္လာဦးမွာ ဆိုတဲ့ ကိုးကြယ္ရာ ဘာသာတရားကေပးတဲ့ အသိႀကီးေတာ့ ပါေနတယ္။ ဆိတ္ကြယ္ရာမ႐ွိဆိုတဲ့ အေၾကာင္းျပခ်က္နဲ႔ေတာ့ ဆင္ေနတယ္။

    (မတရားမႈျဖစ္ေနတဲ့ အတြက္ကုိ မလုပ္သင့္တာ)(အေၾကာင္းျပခ်က္ ေပးစရာမလုိတဲ့ ေမးခြန္းတခု)
    အင္မတန္ စိတ္ဝင္စားမိပါတယ္။ ဒီေခါင္းစဉ္ေတြကို။

    ***
    တိုက္႐ိုက္မဆုိင္တာေတြ ဝင္ေျပာသလိုေတာ့ ျဖစ္ေနတယ္။ ဒါေပမဲ့ ဒီ post ဖတ္ၿပီးၿပီးခ်င္း ေခါင္းထဲေရာက္လာတဲ့ အေၾကာင္းေတြ ခ်ေရးလုိက္မိတာ။

    တင့္တယ္ ရဲ႕ ကမၼဖလ ebook ႐ွိမလား ႐ွာၾကည့္ေပမယ့္ မေတြ႕မိဘူး။ ေအာက္က လင့္ခ္ မွာေတာ့ ဇာတ္လမ္းအက်ဉ္း ႐ွိပါတယ္။ မဖတ္ရေသးတဲ့ စိတ္ဝင္စားတဲ့သူေတြအတြက္။

    http://friendyay.multiply.com/journal/item/73

    Posted by RITA | 18/05/2010, 03:18
    • တရားတဲ့အတုိင္း ျဖစ္ေစခ်င္တာ၊ မတရားမႈက တရားမႈကုိ အႏုိင္မရေစလုိတာဟာ လူရဲ ့ ေမြးရာပါ ဆႏၵျဖစ္ပုံရတယ္။ ေျပာခဲ့တဲ့ တရားကို နတ္ေစာင့္တယ္ဆုိတဲ့ စကားမွာ ဒါကုိ
      ေတြ ့ရတယ္လုိ ့ထင္တယ္။ ေနာက္စိတ္၀င္စားဖို ့ေကာင္းတဲ့ အခ်က္တခ်က္က ဘ၀တခု မကရွိတယ္ဆိုတဲ့ ယုံၾကည္ခ်က္။ ေသၿပီး ေနာက္ဘ၀ရွိတယ္လို ့ဘာသာအားလုံးနီးနီးလုိ
      လုိက ေျပာၾကတယ္။ ေနာက္ဘ၀ဆုိတာထက္ ဇာတ္လမ္းက ဒီတဘ၀ထဲနဲ့ အဆုံးမသတ္ ဘူးလို့ ယုံၾကည္ၾကတယ္။ ဒါဟာ ဗုဒၶဘာသာမွာလည္းရွိ၊ ခရစ္ယာန္မွာလည္းရွိ၊ အစၥလာမ္ မွာလည္း ရွိတယ္။ ဗုဒၶဘာသာက ပစၥဳပၸန္ဘ၀က ကံဟာ ေနာင္ဘ၀မွာ အက်ဳိးေပးတယ္၊ ခရစ္ယာန္နဲ ့အစၥလာမ္မွာေတာ့ ဒီဘ၀မွာ လုပ္ခဲ့တဲ့ကုသိုလ္၊ အကုသုိလ္ကုိလုိက္ၿပီး ထာ၀ရ ဘုရားက နိဗၺာန္ဘုံပဲ ျဖစ္ျဖစ္၊ ငရဲပဲျဖစ္ျဖစ္ ပုိ့တယ္။ ေျပာခ်င္တာက ပစၥဳပၸန္ဘ၀ တခုထဲနဲ့ အဆုံးမသတ္ဘူးဆိုတာကုိ ယုံၾကည္တာကုိက လူေတြရဲ ့စိတ္ထဲမွာ တရားတဲ့
      အတုိင္း ျဖစ္ေစခ်င္တဲ့စိတ္ကုိ ျပေနတယ္လုိ့ထင္တယ္။ ဒီဘ၀မွာ မေကာင္းတာအကုန္
      လုပ္ၿပီး မေကာင္းမႈဒဏ္ကုိ ခံမသြားရတဲ့ သာဓကေတြ ေလာကႀကီးမွာ ေတြ ့ရတတ္တယ္။ အဲဒိအတုိင္းပဲ ေကာင္းတာလုပ္ၿပီး ေကာင္းေကာင္းမြန္မြန္ ျဖစ္မသြားတာေတြ လည္းရွိတယ္။ လူသဘာ၀က ဒီလုိျဖစ္ရပ္မ်ဳိးေတြကို သည္းခံႏုိင္ပုံမရဘူး။ မေကာင္းမႈလုပ္သူကို တခ်ိန္ခ်ိန္မွာ မေကာင္းတဲ့ အတုိင္း ျပန္ခံရေစခ်င္တယ္။ ဒီဘ၀မွာ မဟုတ္ရင္ေတာင္ ဒီဘ၀က အၿပီး ေနာက္ဘ၀ တခုခုမွာ ဒီဆုိးက်ဳိးကုိ ျပန္ခံစားေစခ်င္
      တယ္။ အဲဒိအတြက္ေၾကာင့္ ဘ၀တခုမက ရွိတယ္ဆုိတဲ့ ဘာသာေရးေတြကို လူေတြက
      ယုံၾကည္လက္ခံၾကပုံရတယ္။

      Posted by zizawa | 18/05/2010, 05:30
  2. ဘာသာတရားက လူကို ျပဳျပင္ခဲ့သလား၊ လူက ဘာသာတရားကို ျပဳျပင္ခဲ့သလား ဆုိတာပါ စဉ္းစားမိသြားၿပီ။

    Posted by RITA | 18/05/2010, 06:14
    • ဘာသာတရားက လူကို ျပဳျပင္ခဲ့တာပါ။ For me, Buddha show the universal truth and all my idea are base on this universal truth.

      Posted by zody | 17/06/2010, 03:51
      • (No, ကံႏွင့္ကံ၏အက်ိဳးေၾကာင့္ ျပဳသမွ် ၿပဳသူ၏ ေစတနာ အရွိန္အရ အက်ိဳးၿပန္ရပါသည္။)
        -zody-
        ဓမၼပဒရဲ ့ပထမဆုံး စာပုိဒ္ကလည္း zody ေျပာသလို ေျပာတာပဲ။ ဒါေပမယ့္ ကြ်န္ေတာ္က အဲဒါမွန္မမွန္ ေသခ်ာမသိလို႔ ဒါကုိ အတည္မယူဘူး။ zody က မွန္တယ္ဆုိတာ က်ိန္းေသသိရင္ေတာ့ ယူေပါ့။ အကယ္၍ မွန္တယ္ဆုိတာ ေသခ်ာရင္ ဘာ့ေၾကာင့္ မွန္သလဲဆိုတာပါ ေျပာျပႏုိင္မလား။ ဘုရားေဟာမို႔ မွန္တယ္ဆိုတဲ့ အေျဖကေတာ့ ကြ်န္ေတာ္လည္း မေရမတြက္ႏုိင္ေအာင္ ၾကားဖူးေနၿပီ။ ကြ်န္ေတာ့္ကို ယုံေအာင္ေျပာႏုိင္ရင္ ကြ်န္ေတာ္ယုံမယ္။ 
        ဒါေပမယ့္လည္း မေကာင္းမႈက ကုိယ့္ကုိ ျပန္အက်ဳိးေပးမေပး မေကာင္းမႈကို (ဘာ့ေၾကာင့္ ျဖစ္ျဖစ္) မလုပ္သင့္ဘူးလို႔ ကြ်န္ေတာ္က ယူဆတယ္။ ကုိယ့္စိတ္မခုိင္လုိ႔ လုပ္မိတာက ေနာက္တေၾကာင္းေပါ့ေလ။

        Posted by zizawa | 17/06/2010, 06:56
      • ေနာက္တခါ ဘာသာတရားက လူကို ျပဳျပင္ခဲ့တယ္ဆုိတာနဲ႔ ပတ္သက္လုိ႔ လူနဲ႔ ဘာသာတရား ဘယ္သူက အရင္စျဖစ္သလဲ။ ဘာသာတရားက လူေတြရဲ ့စိတ္ဓာတ္၊ အမူအက်င့္ေပၚ ၾသဇာသက္ေရာက္မႈရွိႏုိင္တာ ျဖစ္ႏုိင္ပါတယ္။ ဒါေပမယ့္ ဒါကလည္း လူကုိယ္တုိင္က ဒီဘာသာတရားကို တနည္းတဖုံ လက္ခံႏုိင္စြမ္းရွိလုိ႔ ၾသဇာ သက္ေရာက္ႏုိင္တာ မဟုတ္ဖူးလား။ မုန္႔ဟင္းငါးႀကိဳက္တယ္ဆုိတာ မုန္႔ဟင္းငါးကုိယ္က ေကာင္းလြန္းလို႔လား လူေတြကို ႀကိဳက္သြားေစတာလား၊ ဒါမွမဟုတ္ စားတဲ့လူရဲ ့လ်ွာက မုန္႔ဟင္းငါး အရသာကို ႀကိဳက္ႏုိင္စြမ္း ရွိလုိ႔ ႀကိဳက္သြားတာလား။

        Posted by zizawa | 17/06/2010, 07:02
      • လူနဲ႔ ဘာသာတရား ဘယ္သူက အရင္စျဖစ္သလဲ ဆိုရင္ ေတာ့ လူ က စ ၿဖစ္တာပါ။ ကၽြန္ေတာ္လိုသြားတယ္။ ဘာသာတရား ကို အဓိပၸယ္သတ္မွတ္ဖို႔လိုသြားတယ္။ ကၽြန္ေတာ္ ဆိုလိုခ်င္တဲ့ ဘာသာတရား ဆိုတာက ဘုရားေဟာၾကား ခဲ့တဲ့ သစၥာေလးပါး။ အနိစၥ၊ဒုကၡ၊အနတၱ။ စတ့ဲ universal truth ေတြကို ဆိုလိုခ်င္တာပါ။ ဒီ သစၥာေလးပါး။ အနိစၥ၊ဒုကၡ၊အနတၱ။ ဆိုတဲ့ တရား (တနည္းအားၿဖင့္ ဓမၼ၊ တနည္းအားၿဖင့္ ေလာကသေဘာ) ေတြဟာ ဗုဒၶ မရွိလည္း ရွိတယ္၊ ဗုဒၶ မသိရင္ေတာ့ သာမန္ လူေတြ မသိႏိုင္ပါဘူး။ ဗုဒၶက ဒီတရားေတြကို လူေတြ(အမ်ိဳးမ်ိဳးေသာ လူေတြ) နားလည္ သေဘာေပါက္ က်င့္ၾကံၽႏိုင္ေအာင္ ဥပမာ အဖံုဖံု ၊ နည္းအဖံုဖံု နဲ့ၿပသလမ္းညႊန္ ေပးခဲ့တဲ့ စကား ေတြကိုအားလံုးစုေပါင္း ၿပီးေတာ့ အလြယ္အားၿဖင့္ ဗုဒၶဘာသာ လို႔ေခၚေဝၚၾကတာပါ။So, if we trace back , I want to say that ဘာသာတရားက လူကို ျပဳျပင္ခဲ့တာပါ။

        Posted by zody | 17/06/2010, 09:47
      • ဒါေပမယ့္ ဘာသာတရားေတြက ေကာင္းတယ္ဆုိအုံးေတာ့ လူေတြကုိယ္ႏႈိက္က ေကာင္းတာကို လက္ခံႏုိင္စြမး္ရွိမွ လက္ခံႏုိင္မွာေပါ့။ အျပဳျပင္ခံမွာေပါ့။ ကြ်ဲပါးေစာင္းတီးေတြနဲ႔ ျပည့္ေနတဲ့ အဖြဲ႔အစည္းတခုမွာ ဘယ္ေလာက္ေကာင္းတဲ့ အယူအဆပဲ ျဖစ္ျဖစ္ တုိးေပါက္ဖုိ႔ ဘယ္လြယ္မလဲ။ zody ေျပာသလို ဘာသာတရားက လူကိုျပဳျပင္ေျပာင္းလဲတယ္ဆိုရင္ ဘာသာအယူေျပာင္းတာေတြကိုေရာ ဘယ္လုိ ရွင္းျပမလဲ။ ခရစ္ယာန္ကေန ဗုဒၶဘာသာ ေျပာင္းလာတဲ့လူကို ဗုဒၶဘာသာဘက္က အျမင္မွန္ရလုိ႔၊ ဗုဒၶအဆုံးအမက သူ႔ကို သြန္သင္လုိက္လုိ႔လုိ႔ ေျပာမွာေပါ့။ တဘက္က ခရစ္ယာန္ဘက္ကၾကည့္ရင္ေတာ့ တမ်ဳိးျဖစ္မွာေပါ့။ ဘယ္ဘက္က မွန္သလဲဆုိတာ ဘယ္လုိလုပ္သိႏုိင္မလဲ။

        Posted by zizawa | 17/06/2010, 09:58
  3. ဇီဇ၀ါမွားေနတာေလး တစ္ခုေလာက္ေတာ့ ေထာက္ျပခ်င္ပါတယ္။ မေကာင္းမႈလုပ္လို႕ မေကာင္းမႈျပန္ခံစားရမယ္ဆိုတာ လူ႕သဘာ၀မဟုတ္ပါဘူး။ ေလာကနိယာမ သေဘာတရားပါ။ ဖန္ဆင္းရွင္ဆိုတဲ့ ကရုဏာရွင္ေတာင္ သူ႕စကားနားမေထာင္တဲ့သူနဲ႕ နားေထာင္တဲ့သူကို တရားစီရင္ၿပီးမွ ႏိုင္ငံေတာ္မွာ ေနထိုင္ခြင့္ ေပးမယ္လို႕ က်မ္းစာ အမ်ားအျပားက ဆိုထားကတည္းက ဖန္ဆင္းရွင္ေတာင္ အမွန္တရားကို လိုလားတယ္လို႕ ေျပာလို႕ရသလို သူ႕စကားနားမေထာင္တဲ့သူနဲ႕ နားေထာင္တဲ့သူခြဲျခားမယ္ဆိုတဲ့ ဖန္ဆင္းရွင္ရဲ႕ တစ္ကိုယ္ေကာင္းဆန္မႈကိုလည္း ေပၚလြင္ေစပါတယ္။ အဲ့ဒိမွာ ရွင္းရွင္းေလးပါပဲ တရားမွ်တမႈ မရွိဘူးဆိုတာ ေပၚလြင္ပါတယ္။ ေကာင္းတာလုပ္ရင္ ေကာင္းတာျဖစ္မယ္ မေကာင္းတာလုပ္ရင္ မေကာင္းတာျဖစ္မယ္ဆိုတာ လူတိုင္း၊ ဘာသာတရားတိုင္းလိုလို လက္ခံပါတယ္။ ျဖစ္ခ်ိန္တန္ရင္ ျဖစ္မယ္ ျဖစ္ခ်ိန္မတန္ရင္ မျဖစ္ဘူး၊ ဖန္ဆင္းရွင္ ကိုးကြယ္ပါတယ္ဆိုတဲ့ ဘာသာတရားေတြမွာေတာင္ ဖန္ဆင္းရွင္ အလိုေတာ္ရွိမွ ျဖစ္တာေလ။ အဲ့ေတာ့ ဘယ္ေန႕မွာ ျပန္ျဖစ္မလဲဆိုတာ မသိႏိုင္ဘူးေပါ့။ ေသျခာတာကေတာ့ ေကာင္းတာလုပ္ရင္ စိတ္ေအးမယ္၊ မေကာင္းတာလုပ္ရင္ ကိုယ္ဟာကို ျပန္ေတြးတိုင္းမွာ စိုးရိမ္ၿပီးပူေလာင္ေနရတယ္ဆိုတဲ့အတြက္ ဘယ္လမ္းကို ေရႊးမလဲဆိုတာ ေရြးခ်ယ္တဲ့သူအေပၚမွာပဲ မူတည္ပါတယ္။။

    ေက်းဇူူးပါပဲ
    မိုက္မိုက္

    Posted by မိုက္မိုက္ | 19/05/2010, 09:51
  4. @ မိုက္မိုက္
    (မေကာင္းမႈလုပ္လို႕ မေကာင္းမႈျပန္ခံစားရမယ္ဆိုတာ လူ႕သဘာ၀မဟုတ္ပါဘူး။)

    ကိုယ္နားလည္တာေတာ့ စာေရးသူက အဲလို ဆိုလိုတာ မဟုတ္ဘူး။ လူ႕သဘာဝမွာ မေကာင္းမႈလုပ္တဲ့သူကို မေကာင္းမႈ ျပန္ခံစားရေစခ်င္တဲ့ ေမြးရာပါ ဆႏၵ႐ွိပံုရတယ္ လုိ႔ ဆုိလုိတာပါ။ (တနည္း) မတရားတဲ့လူကို မတရားတဲ့အတိုင္း ျပန္ခံရေစခ်င္တဲ့၊ တရားမွ်တတာကို ျမင္ခ်င္တဲ့ ဆႏၵ႐ွိတာဟာ လူ႕သဘာဝလို႔ ဆုိလုိပါတယ္။

    Posted by RITA | 20/05/2010, 00:57
  5. ေလာကႀကီးဟာ တရားတဲ့အတုိင္း ျဖစ္ရမယ္လုိ ့ဘယ္သူမွ အာမမခံႏုိင္ဘူး။ လူမ်ားစုက တရားတဲ့ အတုိင္း ျဖစ္ေစခ်င္ၾကေပမယ့္ ျဖစ္ခ်င္မွ ျဖစ္မွာ။ (ေထာက္ခံပါတယ္ ေထာက္ခံပါတယ္ ေထာက္ခံပါတယ္)။ မတရားလုပ္တဲ့သူဟာ တေန ့ ေန ့မွာ မတရားတဲ့ အက်ဳိးကုိ ျပန္ခံစားရခ်င္မွ ခံစားရမွာ။ မေကာင္းမႈက သူ ့ကုိျပန္ဒုကၡေပး ခ်င္လည္း ေပးမယ္၊ မေပးခ်င္လည္း မေပးဘူး၊ အာမမခံႏုိင္ဘူး။ (No, ကံႏွင့္ကံ၏အက်ိဳးေၾကာင့္ ျပဳသမွ် ၿပဳသူ၏ ေစတနာ အရွိန္အရ အက်ိဳးၿပန္ရပါသည္။) ဒါေပမယ့္ မေကာင္းမႈကုိ မလုပ္သင့္ဘူးဆုိရာမွာ ေျပာခဲ့တဲ့ မေကာင္းမႈရဲ ့ေနာင္တေန ့ဆုိးက်ဳိးျပန္ေပးလာႏုိင္တယ္ ဆုိတဲ့ အခ်က္ကုိ လုံး၀ထည့္မစဥ္းစားသင့္ဘူးလုိ ့က်ေနာ္ထင္တယ္။ (ကံႏွင့္ကံ၏အက်ိဳးသည္ ဗုဓၵဝါဒ ၿဖစ္ေသာေၾကာင့္ အၿခားနည္းၿဖင့္ ေဆြးေႏြး ေစၿခင္သည္ဟုနားလည္ပါသည္။)ေနာင္တေန ့ေန ့ ဆုိးက်ဳိးျပန္မေပးရင္ေတာင္ မေကာင္းမႈ မတရားမႈကုိ မလုပ္သင့္ဘူးလုိ ့ထင္တယ္။ (ေထာက္ခံပါတယ္ ေထာက္ခံပါတယ္ ေထာက္ခံပါတယ္)

    Posted by zody | 17/06/2010, 03:45
  6. မေကာင္းမႈကို ဘာေၾကာင့္မလုပ္သင့္ဘူးဆိုတာ စဥ္းစားၾကည့္ရင္ ပထမဆံုး ေတြးမိတာက ေကာင္းမႈကို ဘာေၾကာင့္ လုပ္သင့္သလဲဆိုတာ စဥ္းစားမိတယ္။ ေကာင္းမႈဘာေၾကာင့္လုပ္သင့္သလဲသိရင္ မေကာင္းမႈကို ဘာေၾကာင့္ မလုပ္သင့္ဘူးဆိုတာ ရွင္းမယ္ထင္တယ္။

    ကၽြန္ေတာ္တို႔ ေကာင္းမႈကို ဘာေၾကာင့္လုပ္သင့္သလဲ။ အရင္ဆံုး ေကာင္းမႈဆိုတာကို ဘယ္လို သတ္မွတ္မလဲ။ ကၽြန္ေတာ့္အေနနဲ႔ကေတာ့ ‘အက်ဳိး’ နဲ႔တုိင္းပါတယ္။ Utilitarianism ေခၚမလား။ အမ်ားစုရဲ႕ အက်ဳိးကို လုပ္ျခင္းကုိ ေကာင္းမႈလုိ႔ ေခၚမယ္။ ဒါဆို ဘာလို႔ အမ်ားအက်ဳိးကိုလုပ္သင့္တာလဲ။ အမ်ားအက်ဳိးလုပ္ျခင္းျဖင့္ society မွာ ကိုယ့္အတြက္ အက်ဳိးတစ္ခုျဖစ္လာေစမယ္။ (အနည္းဆံုးေတာ့ reputation ရေစမယ္။ လူ႕သဘာဝအရ သူတို႔အေပၚေကာင္းတာလုပ္တဲ့သူကို လူေကာင္းလို႔ သတ္မွတ္ျပီး တျခားလူေတြထက္ပို အခြင့္အေရးေပးတာကို ေတြ႕ရတယ္) ဒီေတာ့ society ကို ေကာင္းတာလုပ္ရင္ ကုိယ့္အတြက္ အက်ဳိးရွိႏုိင္မယ္။ (တကယ္ေတာ့ တစ္ကိုယ္ေကာင္းဆန္တာေပါ့ဗ်ာ။ NGO ေတြလုပ္စားသလိုေပါ့။ ေကာင္းတာလုပ္လို႔ အရံႈးမရွိပါဘူး။😉

    ဒီေတာ့ကာ ေကာင္းမႈနဲ႔ မေကာင္းမႈယွဥ္လုိက္ရင္ ေကာင္းမႈက အေလးသာေနျပီ။

    တရားတာ justice မတရားတာ injustice နဲ႔ေျပာမယ္ဆိုရင္ေတာ့ နည္းနည္း႐ႈပ္မယ္။ ေကာင္းမႈတုိင္း တရားတယ္၊ မေကာင္းမႈတုိင္း မတရားဘူးလို႔ ေျပာလို႔ ရမယ္မထင္ဘူး။ တစ္ခ်ဳိ႕မေကာင္းမႈေတြဟာလည္း တရားေနႏုိင္သလို တစ္ခ်ဳိ႕ ေကာင္းမႈေတြဟာလည္း မတရားမႈျဖစ္ေနႏုိင္တာပဲ။ (အဲ တရားတာ မတရားတာကို ဘယ္လိုသတ္မွတ္မလဲဆိုရင္ justice is equality လို႔ ကၽြန္ေတာ္ေတာ့ လက္ခံပါတယ္။)

    ဥပမာ အရင္းရွင္စနစ္ဟာ မတရားဘူး။ ဒါေပမယ့္ လူအမ်ားစုအတြက္ အက်ဳိးရွိမယ္ဆိုရင္ေတာ့ ဒါဟာ လုပ္သင့္တဲ့ကိစၥတစ္ခုလို႔ သတ္မွတ္ႏုိင္မယ္ထင္တယ္။ ဒါေၾကာင့္ မတရားမႈတစ္ခ်ဳိ႕ဟာ “ေကာင္း” ေနမယ္ဆုိရင္ လုပ္သင့္တယ္လို႔ ေျပာလို႔ ရႏုိင္မယ္ထင္ပါေၾကာင္း..။😀

    Posted by Arkar Kyaw | 12/11/2011, 17:14
    • interesting thoughts. try searching euthypro dilemma on google or standford on-line philosophy. wish i could talk more. hopefully you’ll find something useful from your search.

      Posted by zizawa | 13/11/2011, 19:30

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s

Blog Stats

  • 89,680 hits
%d bloggers like this: