//
you're reading...
History, Philosophy, Politics

မက္ခီယာဗယ္လီ (၂)

မက္ခီယာဗယ္လီရဲ ့The Prince ထဲက အေၾကာင္းအရာေတြကို ခြဲျခမ္းစိတ္ျဖာ ေလ့လာတာ မလုပ္ခင္ အရင္ဆုံး သူ႔အေၾကာင္းနဲ႔ သူျဖတ္သန္းခဲ့တဲ့ ေခတ္ကာလက အီတလီျပည္အေၾကာင္းကို အနည္းအက်ဥ္းေလာက္ၾကည့္ရင္ သူ႔အေတြးအျမင္ကို ေလ့လာရာမွာ တစုံတရာေတာ့ အေထာက္အကူျဖစ္ႏုိင္မယ္လို႔ ယူဆတယ္။

ဒီေနရာမွာ ခုေရးေနတဲ့အေၾကာင္းအရာနဲ႔ တုိက္ရုိက္ေတာ့ မဆုိင္လွေပမယ့္ သမုိင္းနဲ႔ ပတ္သက္တဲ့ ေလ့လာခ်က္ေတြမွာ သတိထားစရာေလးတခုကို ေျပာခ်င္တယ္။ ဘာလုိ႔ဆုိ မက္ခီယာဗယ္လီတို႔ေခတ္က စာေတြမွာ ဒီမုိကေရစီတုိ႔၊ tyranny တို႔၊ oligarchy တုိ႔ဆိုတဲ့ စကားလုံးေတြ မၾကာခဏေတြ႔ရတတ္ေတာ့ ဒီစကားလုံးေတြနဲ႔ ပတ္သက္ၿပီး သတိျပဳစရာေလးတခုကို ေျပာခ်င္တာပါ။

အတိတ္ကအေၾကာင္းအရာေတြကို ေလ့လာတဲ့အခါမွာ အရမ္း အရမ္းကို သတိထားရမဲ့ အခ်က္တခုက အတိတ္ကို ပစၥဳပၸန္က မ်က္စိတခုထဲနဲ႔ ျပန္မၾကည့္မိဖို႔ျဖစ္တယ္။ ေျပာခ်င္တာက ကေန႔ေခတ္မွာ ေ၀ါဟာရတခုကို နားလည္ပုံဟာ အတိတ္မွာ ဒီေ၀ါဟာရကိုပဲ နားလည္ပုံနဲ႔ တူခ်င္မွတူမယ္။ ဥပမာ သိပၸံဆိုတဲ့ ေ၀ါဟာရကိုၾကည့္။ ကေန႔ေခတ္မွာ သိပၸံလုိ႔ဆိုလုိက္ရင္ ပထမသဘာ၀အခ်က္အလက္ေတြကို စူးစမ္းေလ့လာ၊ ေနာက္ သီအုိရီထုတ္၊ ၿပီးရင္ ဒီသီအုိရီကို မွန္မမွန္ လက္ေတြ႔စမ္းသပ္မႈလုပ္ၿပီး စစ္ေဆးအကဲျဖတ္ စတဲ့ျဖစ္စဥ္ႀကီးတခုလုံးကို သိပၸံနည္းလုိ႔ေခၚၾကတယ္။ အဲဒိနည္းလမ္းကိုသုံးရထားတဲ့ အသိေတြကို စုေဆာင္းထားတဲ့ ပညာသိုက္ႀကီးကို သိပၸံပညာလုိ႔ ေယဘုယ်ေခၚၾကတယ္။ ဒါေပမယ့္ ဟုိးလြန္ခဲ့တဲ့ ႏွစ္ေလးငါးေျခာက္ရာေလာက္က သူတို႔ကိုယ္သူတို႔ သိပၸံဆရာလို႔ သတ္မွတ္ထားၾကတဲ့ ဘသာ၀ကိုေလ့လာတဲ့ ပညာရွင္ေတြရဲ ့သိပၸံနည္းဆုိၿပီး ေလ့လာလုပ္ကုိင္ပုံေတြဟာ ခုေခတ္သိပၸံနည္းဆိုတာနဲ႔ ဘာမွမဆုိင္ဘူး။ ဥပမာ ဟုိးလြန္ခဲ့တဲ့ ႏွစ္ေလးငါးေျခာက္ရာက အဂၢိရတ္ထုိးထားလို အတတ္မ်ဳိးကို သိပၸံလုိ႔ သတ္မွတ္ခဲ့ၾကတာပဲ။ အဲဒိေတာ့ ကေန႔ေခတ္ အဓိပၸါယ္ဖြင့္ဆိုပုံနဲ႔ အတိတ္ကလူေတြရဲ ့သဘာ၀ကို စူးစမ္းေလ့လာပုံကို အကဲျဖတ္တဲ့အခါမွာ အတိတ္က သဘာ၀ကိုေလ့လာသူေတြကို သိပၸံဆရာေတြလုိ႔ ေျပာဖို႔ ခက္သြားေရာ။ သူတို႔စူးစမ္းေလ့လာခဲ့တာေတြကိုလည္း သိပၸံပညာလို႔ ေျပာဖို႔ ခက္သြားေရာ။ ဒါေပမယ့္ ကြ်န္ေတာ္တို႔ ကေန႔ေခတ္ သိပၸံပညာဟာ အတိတ္က ဆရာ့ဆရာႀကီးမ်ားက လက္ဆင့္ကမ္းလုိက္တဲ့ အသိေတြကေန ျဖစ္လာတာပဲ မဟုတ္လား။ သူတို႔ဟာ သူတို႔ေခတ္သူတုိ႔အခါမွာေတာ့ သိပၸံပညာရွင္ေတြပဲ မဟုတ္လား။

အလားတူပဲ အတိတ္က အုပ္ခ်ဳပ္ပုံသမုိင္းေတြကို ေလ့လာတဲ့အခါ အစိုးရ၊ ဒီမုိကေရစီ၊ ဒီမုိကေရစီနည္းက် အုပ္ခ်ဳပ္မႈ ဆိုတဲ့ ေ၀ါဟာရေတြကို ကေန႔ေခတ္မွာ နားလည္သုံးႏႈန္းပုံနဲ႔ ကုိယ္ေလ့လာေနတဲ့ကာလမွာ နားလည္သုံးႏႈန္းပုံမတူဘူးဆိုတာကို သတိျပဳထားရမယ္။

ခုတခါ မက္ခီယာဗယ္လီအေၾကာင္းျပန္ဆက္ရေအာင္။

မက္ခီယာဗယ္လီကို ကေန႔ေခတ္အီတလီႏုိင္ငံ အလယ္ပုိင္း Tuscanyက Florence ဖေလာ့ရင့္ၿမိဳ ့မွာေမြးတယ္။ (အဲဒိတုန္းက Series A ေဘာလုံးပဲြေတြသာရွိရင္ သူဟာ Fiorentina ေဘာလုံးအသင္းကို အားေပးတဲ့လူ ျဖစ္ခ်င္ျဖစ္ေနမွာ။) သူေမြးတဲ့ အရပ္ဟာ အီတလီတင္မက ဥေရာပျပန္လည္ဆန္းသစ္မႈ (European Renaissance) စတဲ့ ေနရာလုိ႔ သမုိင္းဆရာအေတာ္မ်ားမ်ားက ယူဆၾကတယ္။ Dante ဒန္ေတ၊ Michelangelo မိုက္ကယ္အိန္ဂ်လို၊ Leonardo da Vinci လီယိုနာဒိုဒါဗင္ခ်ီ၊ Galileo ဂယ္လီလီယုိတို႔ေတြ အားလုံးဟာ မက္ခီယာဗယ္လီနဲ႔ တနယ္ထဲသားေတြခ်ည္းပဲ။ ဒီေလာက္ဆုိရင္ ဖေလာရင့္တုိင္းသားေတြရဲ႔ ‘ဇ’ ကို သတိျပဳမိေလာက္ေရာေပါ့။ အဲဒိအခ်ိန္က အီတလီမွာ republic လုိ႔ေခၚတဲ့ ကုိယ့္ဟာကုိယ္ တသီးတျခားစီ အုပ္ခ်ဳပ္ေနတဲ့နယ္အျဖစ္ မီလန္၊ ဗင္းနစ္နဲ႔ ခုဖေလာရင့္တို႔ ရွိၾကတယ္။ အဲဒိထဲမွာ ဖေလာရင့္ဟာ က်န္တဲ့ႏွစ္နယ္ထက္ အုပ္ခ်ဳပ္ေရးပိုင္းမွာ ပိုၿပီး ဒီမုိကေရစီဆန္တယ္ (ေျပာခ်င္တာက အုပ္ခ်ဳပ္သူ လူတန္းစားထဲမွာ အုပ္ခ်ဳပ္ခံရသူေတြကုိ ကုိယ္စားျပဳမႈ ပိုေကာင္းေကာင္းရွိတယ္)လုိ႔ သမုိင္းဆရာေတြက ယူဆၾကတယ္။ citizens ႏုိင္ငံသားေတြက တိုက္ရုိက္အုပ္ခ်ဳပ္တယ္။ (စကားခ်ပ္။ ကေန႔ေခတ္ ဆြတ္ဇာလန္က canton ေတြလုိမ်ားလားမသိ၊) ႏုိင္ငံသားေတြ ရွိသလုိ ႏုိင္ငံသား မဟုတ္သူေတြလည္း အမ်ားႀကီးပဲ။ ဖေလာရင့္ကို တျခားကေန လာေရာက္ အေျခခ်တဲ့လူေတြ တျဖည္းျဖည္းမ်ားလာရာမွာ တခ်ိန္မွာ ႏုိင္ငံသား မဟုတ္တဲ့လူေတြက ႏုိင္ငံသားေတြထက္ အဆ သုံးဆယ္ေလာက္ထိကို ရွိလာေရာ။ အဲဒိေတာ့ အုပ္ခ်ဳပ္ေရးပိုင္းမွာ အုပ္ခ်ဳပ္သူေတြကို ကုိယ္စားျပဳမႈေလ်ာ့လာေတာ့တယ္။

တနည္းအားျဖင့္ ဒီမုိကေရစီပုံစံပ်က္လာၿပီး လူတစုအုပ္ခ်ဳပ္တဲ့ tyranny ပုံစံ ျဖစ္လာတယ္။

မက္ခီယာဗယ္လီကို ေမြးတဲ့ ဆယ့္ငါးရာစုထဲမွာ အီတလီက republic ေတြမွာ ျပည္ပက်ဴးေက်ာ္မႈ (ျပင္သစ္ေတြရဲ ့သိမ္းပုိက္မႈ) အပါအ၀င္ အုပ္ခ်ဳပ္မႈ အႀကိမ္ႀကိမ္ေျပာင္းတာ ေတြ႔ခဲ့ရတယ္။ တနည္းအားျဖင့္ တည္ၿငိမ္မႈမရွိလွဘူး။ တခ်ဳိ ့ အုပ္ခ်ဳပ္သူမ်ားဟာ သူတုိ႔အုပ္ခ်ဳပ္စဥ္ကာလမွာေတာ့ တုိင္းျပည္ကုိ မွန္ကန္တဲ့ လမ္းေၾကာင္းေပၚ တင္ေပးႏုိင္ခဲ့ေပမယ့္ တုိင္းျပည္ကို သူတို႔ရဲ ့ကုိယ္ရည္ကုိယ္ေသြး အေျခခံ တခုထဲနဲ႔ တည္ေဆာက္ခဲ့တာမုိ႔ သူတို႔မရွိေတာ့တဲ့ ေနာက္ပုိင္းမွာ တခါတည္း အက်ဘက္ကို ဦးတည္ေတာ့တာပဲ။ တကယ္ေတာ့ ဒါဟာ အီတလီတင္မကဘူး။ ဗမာျပည္က ပေဒသရာဇ္မင္းေတြရဲ ့သမုိင္းကို ျပန္ၾကည့္ရင္ေရာ အလားတူေတြ႔ရတာပဲ မဟုတ္လား။

ဖေလာရင့္မွာ အုပ္ခ်ဳပ္မႈ အႀကိမ္ႀကိမ္ေျပာင္းရာမွာ တခ်ိန္မွာ Savonarola (၁၄၅၂ – ၁၄၉၈)အမည္ရတဲ့ဘုန္းႀကီး အုပ္ခ်ဳပ္တဲ့ေခတ္ကို ေရာက္လာတယ္။ သူ႔ေခတ္မွာ ဒီမုိကေရစီပုံစံကို ျပန္ေဖာ္ေဆာင္ၿပီး အဂတိလုိက္စားမႈေတြကို တိုက္ဖ်က္ပစ္တယ္။ သူဟာ ႏုိင္ငံေရးလုပ္တတ္ေတာ့ လူေတြကလည္း သူ႔ကိုသိပ္သေဘာက်တယ္။ (ထုိင္း၀န္ႀကီးခ်ဳပ္ေဟာင္း သက္ဆင္နဲ႔ ခပ္ဆင္ဆင္ရယ္လို႔ ထင္မိတယ္။ သူနဲ႔ သက္ဆင္နဲ႔ တူရုံမက အဲဒိတုန္းက ဖေလာရင့္က ျဖစ္ပ်က္ပုံေတြဟာ မၾကာခင္က ထုိင္းမွာ ျဖစ္သြားတဲ့ ပုံေတြနဲ႔ အေတာ့္ကိုတူတာ သတိမျပဳမိဘဲ မေနႏုိင္ဘူး။) Savonarola ေသတဲ့ ၁၄၉၈ ခုႏွစ္မွာ မက္ခီယာဗယ္လီဟာ ဖေလာရင့္အုပ္ခ်ဳပ္မႈအဖြဲ႔ထဲ ေရာက္လာတယ္။ ဒီေတာ့ သူရဲ ့careerဟာ၊ ၀န္ထမ္းဘ၀ဟာ ဒီမုိကေရစီအုပ္ခ်ဳပ္မႈ အဖြဲ႔ထဲမွာ စခဲ့တာျဖစ္တယ္။

မက္ခီယာဗယ္လီဟာ ႏုိင္ငံေရး အေတြးအျမင္ေတြအေၾကာင္း မေရးခင္မွာ သူဟာ ေျပာခဲ့သလို အုပ္ခ်ဳပ္ေရးအဖြဲ႔ထဲက ၀န္ထမ္းသာသာပဲ။ ၀န္ထမ္းသက္ ဆယ့္ေလးငါးႏွစ္အရွိမွာ ဖေလာရင့္ကုိ စပိန္ေတြက ၀င္က်ဴးေက်ာ္ၿပီး Savonarola အရင္ tyranny ပုံစံနဲ႔ အုပ္ခ်ဳပ္ေနတဲ့ Medici မင္းဆက္ရဲ႔ အဆက္ကို ထီးတင္ၿပီး tyranny ပုံစံကို ျပန္အသက္သြင္းတယ္။ အစိုးရသစ္တက္တဲ့အခါ အစိုးရေဟာင္းကလူေတြ အရွင္းခံရတဲ့ ထုံးစံအတုိင္း Medici မင္းဆက္ျပန္လာတဲ့အခါမွာ မက္ခီယာဗယ္လီရဲ ့၀န္ထမ္းဘ၀လည္း ဆုံးခန္းတုိင္ သြားေတာ့တယ္။

မက္ခီယာဗယ္လီဟာ အုပ္ခ်ဳပ္မႈအဖြဲ႔ထဲ အလုပ္လုပ္ခဲ့ရတာကို အရသာေတြ႔ခဲ့ပုံရၿပီး အဲဒိရာထူးကို ျပန္လုိခ်င္တယ္။ တခါ အသစ္တက္လာတဲ့ Medici မင္းဆက္ဟာ တုိင္းျပည္ကို ေကာင္းေကာင္းအုပ္ခ်ဳပ္ႏုိင္သူ မဟုတ္ဖူးလုိ႔ ယူဆပုံရတယ္။ အဲဒိေတာ့ သူလုပ္ႏုိင္တဲ့အလုပ္ကို လုပ္တဲ့အေနနဲ႔ Medici ဆီကို တုိင္းျပည္ အုပ္ခ်ဳပ္မႈနဲ႔ ပတ္သက္တဲ့ အႀကံေပးလမ္းညႊန္ခ်က္ႀကီးကို ေရးတယ္။The Prince ကို တခ်ဳိ ့က အဲ့သလို interpret လုပ္ၾက၊ အဓိပၸါယ္ဖြင့္ၾကတယ္။

မက္ခီယာဗယ္လီဟာThe Prince ကို သူ႔ကိုအလုပ္ျပန္ေပးဖို႔ ရည္ရြယ္ခ်က္နဲ႔ ေရးတာပဲ။ ဒါေပမယ့္ သူဟာ ေဖာ္လန္ဖားစိတ္နဲ႔ ေရးတာေတာ့ မဟုတ္ဖူးလုိ႔ မက္ခီယာဗယ္လီ သမုိင္းဆရာေတြက ေျပာၾကတယ္။The Prince ကို ေ၀ဖန္သူေတြက ဒီစာအုပ္ဟာ ယုတ္ညံ့တယ္လုိ႔ ေျပာတဲ့လူကမ်ားတယ္။ ကြ်န္ေတာ့ အျမင္မွာေတာ့ ဒါဟာ မတရားဘူးလို႔ထင္တယ္။ လူတေယာက္ဟာ ေလာကမွာ တကယ္ဟုတ္ေနတာ တကယ္ျဖစ္ေနတာ တခုကိုေျပာတုိင္း သူဟာ ဒါကိုေထာက္ခံသေဘာက်လုိ႔ ေျပာတာ ဟုတ္ခ်င္မွ ဟုတ္မယ္။ ဥပမာ ေမာ္စီတုန္းက အာဏာဟာ ေသနတ္ေျပာင္း၀က လာတယ္ေျပာတယ္။ ဒါကို တခ်ဳိ ့ကသေဘာမက်ဘူး။ ဒါေပမယ့္ ဒါတကယ္ မဟုတ္ဖူးလား။ အာဏာဟာ ေသနတ္ေျပာင္း၀က မလာရင္ အေမရိကန္ အစိုးရဟာ စစ္ေအးၿပီးသြားတာေတာင္ စစ္တပ္အတြက္ ပုိက္ဆံကို ဘာ့ေၾကာင့္ ႏွစ္တုိင္းတုိးတုိးသုံးေနလဲ။ အာဏာဟာ ေသနတ္ေျပာင္း၀ကလာတယ္ဆိုတဲ့ စကားမွန္တာက သတ္သတ္ ဒီစကားကို ကိုယ္ကေထာက္ခံ ႏွစ္သက္တာက သတ္သတ္ ကတၱားျခားလုိ႔ရတယ္။ ပိုက္ဆံရွိရင္ လူရာ၀င္တယ္လုိ႔ေျပာတာဟာ မွန္သင့္သေလာက္ မွန္ေပမဲ့ လူယုတ္မာမွ ဒီစကားမ်ဳိးေျပာရမွာလား။ စကားတခုကို ေျပာတာက သတ္သတ္၊ ကုိယ္ကုိယ္တုိင္ လက္ခံယုံၾကည္တာက သတ္သတ္ ကတၱားျခားလုိ႔ရတယ္။ ပုိက္ဆံရွိရင္ လူရာ၀င္တယ္လုိ႔ ေျပာတာ (fact) အရမမွားေပမဲ့ ပုိက္ဆံရွိရင္ လူရာ၀င္တဲ့အတြက္ေၾကာင့္ ပုိက္ဆံကို ရတဲ့နည္းနဲ႔ရွိေအာင္ လုပ္သင့္တယ္ ဆုိတာကေတာ့ အဓိပၸါယ္ မရွိဘူး။ မွားလည္းမွားတယ္။

မက္ခီယာဗယ္လီရဲ ့The Prince ဟာ ကေန႔ေခတ္ အစိုးရအႀကံေပးအစီရင္ခံစာေတြလုိပဲ prescriptive ျဖစ္တယ္။ ဆိုလုိတာက ဘာျဖစ္ခ်င္ရင္ ဘာလုပ္ဆုိတာကိုပဲ စိတ္၀င္စားတယ္။ အသည္းႏွလုံးမဲ့တဲ့ အေရးအသားမ်ဳိး၊ ေထာက္လွမ္းေရး အစီရင္ခံစာေတြမွာ ေတြ႔ရတဲ့ impersonal ျဖစ္တဲ့ အေရးအသားမ်ဳိးလို႔ တခ်ဳိ ့က ေျပာခ်င္ေျပာၾကမယ္။ ဒါေပမယ့္လည္း ဒီစာအုပ္ထဲမွာ state ႏုိင္ငံေတာ္၊ society လူ႔အဖြဲ႔အစည္း စတာေတြနဲ႔ ပတ္သက္ၿပီး စိတ္၀င္စားစရာေကာင္းတဲ့ ယူဆခ်က္ေတြကို ဆြဲထုတ္လုိ႔ရတယ္။

ကုိင္းေနာက္တခန္းမွာေတာ့ The Prince ထဲကအေၾကာင္းအရာေတြကို တကယ္ေရးေတာ့မယ္။ ဒါနဲ႔ The Prince ထဲက အေၾကာင္းအရာေတြကို စုထားတဲ့ blog တခုကို wordpress က generate လုပ္ေပးထားတယ္။ သိပ္အသုံး၀င္တယ္။ 

http://markabell.wordpress.com/2009/10/28/the-prince/

၀တုတ္

Discussion

6 thoughts on “မက္ခီယာဗယ္လီ (၂)

  1. “ေနာက္တခန္းမွာေတာ့ The Prince ထဲကအေၾကာင္းအရာေတြကို တကယ္ေရးေတာ့မယ္။” ဆရာကေတာ္ေတာ္ေနာက္တာပဲ။ ပို႔စ္ႏွစ္ပုဒ္ရွိၿပီ တကယ္မေရးေသးဖူးလား။ ေနာက္တစ္ပုဒ္က်မွ တကယ္ဖတ္ေတာ့မယ္ဗ်ာ 🙂

    Machiavelli, Hobbes, Locke, Hume, Rousseau, Bentham, Hegel နဲ႔ Marx တုိ႔ရဲ ့အေတြးအျမင္ေတြကို intro ေဆာင္းပါးေတြေရးမယ္ဆိုေတာ့ ထန္းလ်က္အိုးနဲ႔လာတိုးၿပီထင္တယ္ဗ်၊ အဲဒီလူေတြအေၾကာင္းကို အဂၤလိပ္လိုဖတ္ဖို႔ အခက္အခဲရွိေနတာနဲ႔အေတာ္ပဲ။ မဟုတ္ရင္ အျပည့္အစံုဖတ္ဖို႔က ႏွစ္နဲ႔ခ်ီၿပီးအခ်ိန္ယူရမွာ။

    Machiavelli ရဲ့ The Prince ကိုေတာ့ၾကားဖူးေနတာၾကာၿပီ၊ ဝယ္ဖတ္မလားစဥ္းစားေနတာ ဆရာမိတ္ဆက္ေပးရင္ေတာ့ ေကာင္းတာေပါ့ဗ်ာ။ လက္ရွိအေနထားထိ အၾကားနဲ႔ဆံုးျဖတ္ရရင္ေတာ့ ႏိုင္ငံေရးေလ့လာရင္ အဲဒီစာအုပ္က အဆံုးသတ္ကြက္လပ္ျဖည့္ေပးမယ့္ စာအုပ္တစ္အုပ္သေဘာေဆာင္မယ္ထင္ပါတယ္။

    ဒါနဲ႔ ဆရာ့ဒုတိယကမၻာစစ္နဲ႔ဗမာျပည္အခန္းဆက္က ေရစုန္ေမ်ာၿပီထင္ပါရဲ့🙂

    Posted by မန္းကိုကို | 26/08/2010, 14:33
    • မေမ်ာေသးပါဘူး။ ဆက္ေရးမွာပါ။ အဲဒိဘက္လွည့္ရမွာ ပ်င္းေနလုိ႔။ တခုခုမွာ အာရုံတည္ထားရတာ ကြ်န္ေတာ့အတြက္ သိပ္ခက္တာ။ ေကာက္ရိုးမီးဆုိေတာ့ ဒီလုိပဲေပါ့ဗ်ာ။ ကြ်န္ေတာ္သာ သုေတသန ဒီဂရီတခုခု လုပ္ရင္ အႏွစ္ႏွစ္ဆယ္ေလာက္ ၾကာသြားႏုိင္တယ္။
      ဟဲဟဲ တကယ္ေရးေတာ့မယ္ဆိုတာ ခုေရးေနတာေတြက တကယ္ေရးေနတာ မဟုတ္ဖူးလုိ႔ အဓိပၸါယ္ထြက္သြားရင္ အဲ့သလုိ မယူပါနဲ႔လုိ႔ပဲ ေတာင္းပန္ရေတာ့မွာဘဲ။ ကြ်န္ေတာ္ဆိုလုိတာက နိဒါန္းတယ္ရွည္တဲ့သေဘာကို ေျပာခ်င္တာပါ ကိုမန္းကိုရယ္။😀

      Posted by zizawa | 26/08/2010, 15:03
  2. ဖတ္ေနပါသည္။

    ဒီအေၾကာင္းအရာေတြ တကယ္ေတာ့ အလွမ္းေဝးခဲ့ေပမယ့္ bro ေရးတာ ဖတ္ရတာ စိမ္းမေနဘဲ နားဝင္ေနတယ္။ ဟိုးအရင္ post ေတြမွာ bro ကို ေက်ာင္းဆရာလုပ္ဖို႔ေကာင္းတယ္လို႔ ေရးသြားၾကတဲ့ comment ေတြကို ေထာက္ခံရင္း ဖတ္မိတယ္။

    Posted by RITA | 26/08/2010, 15:47
    • အမွန္ေျပာရရင္ ေရးသာေရးရတာ ဆင္ေခါင္းေခြးမခ်ီႏုိင္ျဖစ္ေနတယ္လုိ႔ ခံစားရတယ္။

      Posted by zizawa | 26/08/2010, 16:12
      • ႀကိဳးစားၿပီးသာခ်ီၾကည့္ပါဆရာရယ္၊ ဒီက ပရြက္ဆိတ္ေတြအတြက္ပါ။ ေနာင္လည္းဖတ္ရမယ့္အရာေတြဆိုေတာ့ ဗမာလိုအခ်ိဳ႕ႀကိဳသိထားရင္ အားသာခ်က္တစ္ရပ္ေပါ့ဗ်ာ။

        Posted by မန္းကိုကို | 27/08/2010, 04:16
  3. နားလည္သေလာက္ ေျပာၾကည့္မယ္ေနာ္။ ကို၀တုတ္ ဆိုလိုခ်င္တာက မက္ခီယာဗယ္လီက အျပာနဲ႕အ၀ါေပါင္းရင္ အစိမ္းရတယ္ လို႕ပဲေျပာခဲ့တယ္။ အစိမ္းဟာ လွသလား မလွသလား မေျပာခဲ့ဘူးဆိုပါေတာ့။အရင္က ၾကားဖူးသေလာက္နဲ႕ သူ႕အေပၚ သိပ္ေတာ့ ဘ၀င္မက်ေသးေပမဲ့ ေစာင့္ဖတ္ေနပါမယ္။ ေနာက္အခန္းေတြ က်ရင္ေတာ့ သူ႕အေၾကာင္း၊ သူ႕အယူအဆေတြအေၾကာင္း ပိုျပီးပံုေပၚလာမယ္လို႕ ယံုၾကည္ပါတယ္။

    အၾကိဳက္ဆံုးစာေၾကာင္းကေတာ့ (((((((တခ်ဳိ ့ အုပ္ခ်ဳပ္သူမ်ားဟာ သူတုိ႔အုပ္ခ်ဳပ္စဥ္ကာလမွာေတာ့ တုိင္းျပည္ကုိ မွန္ကန္တဲ့ လမ္းေၾကာင္းေပၚ တင္ေပးႏုိင္ခဲ့ေပမယ့္ တုိင္းျပည္ကို သူတို႔ရဲ ့ကုိယ္ရည္ကုိယ္ေသြး အေျခခံ တခုထဲနဲ႔ တည္ေဆာက္ခဲ့တာမုိ႔ သူတို႔မရွိေတာ့တဲ့ ေနာက္ပုိင္းမွာ တခါတည္း အက်ဘက္ကို ဦးတည္ေတာ့တာပဲ။)))))) လံုး၀ သေဘာတူပါတယ္။ မဟာလူသားတေယာက္ ေပၚအေျခခံတာထက္ မွန္ကန္တဲ့စံနစ္နဲ႕ အေျခခံအေဆာက္အဦ ျပီးေတာ့ လူသားအရင္းအျမစ္ က ပိုအေရးၾကီးသလားလို႕။ ဒါမွ flying geese pattern တနည္းအားျဖင့္ တဗိုလ္တက္တဗိုလ္က်စံနစ္နဲ႕ (တျခားစကားလံုးရွာမရလို႕) ဆက္လက္ရွင္သန္ႏိုင္မယ္….. အဲဒါေလး အက်ယ္ခ်ဲ့ေရးရင္ စိတ္၀င္စားစရာ ေနမွာ…. ကိုယ္တိုင္မေရးတတ္လို႕ စကားေခၚသြားျခင္းပါ။

    Posted by မိုးစက္ပြင့္ | 27/08/2010, 13:56

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s

Blog Stats

  • 89,679 hits
%d bloggers like this: