//
you're reading...
Burma, Burmese, History, Uncategorized

ဒုတိယကမၻာစစ္နဲ႔ ဗမာျပည္ ၃

ဒုိ႔ဗမာအစည္းအရုံး၀င္ေတြကို အစမွာ လူေတြက ‘သခင္ေပါက္စ ေထာင္ေျခာက္လ’ လို႔ ေလွာင္ၾကတယ္။ သမီးရွင္ေတြကလည္း မီးဒုတ္ မီးဒုတ္ ရႈိ ့ရႈိ ့ေအာ္ၿပီး ပုလိပ္နဲ႔ ေနရာတကာ လုိက္ရန္ျဖစ္သူေတြနဲ႔ ICS ျဖစ္မဲ့လူ၊ အေရးပုိင္ ျဖစ္မယ့္လူဆို ဒုတိယလူကုိပဲ သားမက္ေတာ္ခ်င္ၾကမွာပဲ။ (again ျခြင္းခ်က္ေတြ ရွိႏုိင္ပါတယ္။) ဗမာျပည္မွာ ႏုိင္ငံေရးလုပ္တယ္ဆုိတာ ေတာ္ေတာ့္ကုိေက်းဇူးတင္မခံရတဲ့ အလုပ္ပဲ။ ဘယ္သူကမွလည္း ကုိယ့္ကုိ အတင္းလုပ္ခုိင္းတာမဟုတ္၊ ကုိယ့္ဟာကိုယ္ မေနႏုိင္လုိ႔လုပ္ၾကတယ္၊ ၿပီးေတာ့ ေထာင္က် တန္းက်နဲ႔ ကုိယ့္မိသားစုေပၚလည္း တာ၀န္ေက်ခ်င္မွ ေက်ႏုိင္မယ္။ သံတုိင္ေတြေနာက္မွာ ကုိယ့္ရဲ ့တန္ဖုိးရွိတဲ့ အခ်ိန္ေတြကို အမ်ားႀကီး ေပးဆပ္ၿပီး ကုိယ္ေမ်ွာ္မွန္းတာေတြလည္း ျဖစ္ခ်င္မွျဖစ္လာမယ္။ စီးပြားတြက္ တြက္တတ္တဲ့သူအတြက္က ႏုိင္ငံေရးဟာ ေရွာင္ခ်င္စရာပဲ။ ကုိယ္ရလာမဲ့ reward အက်ဳိးအျမတ္နဲ႔ ေပးဆပ္ရဖြယ္ရွိတဲ့ ဆင္းရဲဒုကၡ risk ေတြကို အခ်ဳိးခ်ၾကည့္လုိက္ရင္ ႏုိင္ငံေရးကို ဘယ္လုိမွ လုပ္ခ်င္စရာ မေကာင္းဘူး။ ဒါေပမယ့္ ဒီလိုလူမုိက္ေတြေၾကာင့္သာ မဟုတ္ရင္ က်ေနာ္တုိ႔ဟာ ကုိယ္ဆုံးရႈံးသြားတဲ့ အရာတခုကုိ၊ ကုိယ့္ဆီက လုယူသြားတဲ့ ကုိယ့္ရဲ ့ ကုိယ္ပုိင္ပစၥည္းကို ျပန္ရေအာင္ မေတာင္းရဲတဲ့ အသုံးမက်တဲ့ ကုိယ္ရည္ ကုိယ္ေသြးညံ့တဲ့ လူမ်ဳိးလုိ႔ မွတ္တမ္းတင္ခံရမွာဘဲ။

အေစာပုိင္းမွာ လူေထာက္ခံမႈ က်ယ္က်ယ္ျပန္႔ျပန္႔ မရွိေပမယ့္ ပါလီမန္ႏုိင္ငံေရး တနည္းအားျဖင့္ ေဒါက္တာဘေမာ္တို႔၊ ဦးေစာတုိ႔ လုပ္နည္းလုပ္ဟန္ ႏုိင္ငံေရးနဲ႔ သူ႔အရင္ ဒုိင္အာခီ ႏုိင္ငံေရးကို စိတ္ကုန္သူေတြၾကားမွာေတာ့ ဒုိ႔ဗမာ အစည္းအရုံးကို ေထာက္ခံသူ မရွားဘူး။ ကုိႏုတုိ႔၊ ကိုေအာင္ဆန္းတုိ႔ သခင္ႏု၊ သခင္ ေအာင္ဆန္းျဖစ္လာသလုိ ကုိယ့္ကုိယ္ပုိင္လုိ သတ္မွတ္ထားတာကုိ သူမ်ားတကာက လုယူထားတာကို ဘယ္ေတာ့မွ လက္မခံခဲ့တဲ့ မစၥတာေမာင္မႈိင္း အမည္ခံ ဆရာႀကီးဦးလြန္းဟာ သခင္ကုိယ္ေတာ္မႈိင္း ျဖစ္လာၿပီး လူထုၾကားမွာ ဒီအစည္းအရုံးဟာ ပုိ၀င္ဆန္႔လာတယ္။

ေနာက္ဒုိ႔ဗမာအစည္းအရုံးနဲ ့ပတ္သက္ၿပီး ေတြ ့ရတာ ေနာက္တခုက ကနဦး အဖြဲ႔၀င္ေတြထဲမွာ ဟစ္တလာကို အားက်တဲ့လူ၊ မူဆုိလီနီကို အားက်တဲ့လူ၊ ဂႏၶီကို အားက်တဲ့လူ[1]၊ အမ်ဳိးသား ဆုိရွယ္လစ္ ၀ါဒကုိ အားက်တဲ့လူနဲ႔ သူတို႔အဖြဲ႔ဘာဆုိတာကုိ ေကာင္းေကာင္းမွန္းလို႔ မရဘူး။ ဥေရာပမွာ နာဇီ၀ါဒ အားေကာင္းလာခ်ိန္နဲ႔ ဒို႔ဗမာ အစည္းအရုံး ေထာင္တဲ့အခ်ိန္ တခ်ိန္တည္းလုိ ျဖစ္ေနတာ တုိက္ဆုိင္မႈ သက္သက္တင္ ဟုတ္ဟန္ မတူဘူး။ ဒါဟာဆက္ေလ့လာခ်င္စရာေကာင္းတယ္။ ေနာက္ပုိင္းမွာ သခင္ႏုတုိ႔၊ သခင္ေအာင္ဆန္းတုိ႔၊ သခင္သန္းထြန္း၊ သခင္စုိးတုိ႔လုိ မတ္၀ါဒကုိ သေဘာက်တယ္လုိ႔ ေျပာတဲ့သူေတြ ၀င္လာေတာ့ ဒီအဖြဲ႔ဟာ လက္၀ဲလား၊ လက္ယာလား ဆုိတာ တိတိက်က် ေျပာရပိုေတာင္ ခက္ေသးတယ္။ မူဆုိလီနီကိုအားက်တဲ့လူေရာ၊ ဂႏၶီကိုအားက်တဲ့လူေရာ၊ လီနင္ကို အားက်တဲ့လူေရာ၊ အနည္းဆုံး ႏွစ္ေယာက္ေလာက္ကို တၿပိဳင္တည္း အားက်တဲ့လူေရာ စုံေနတာပဲ။[2] ဒါေပမယ့္ ၁၉၃၈ ဒုိ႔ဗမာအစည္းအရုံး ႏွစ္ျခမ္းကြဲၿပီး ေနာက္မွာ အမ်ားစု အျဖစ္နဲ႔က်န္ခဲ့တဲ့ သခင္ကုိယ္ေတာ္မႈိင္းဦးေဆာင္တဲ့ အျခမ္းကေတာ့ အယူ၀ါဒပုိင္းမွာ ပုိၿပီး ေရွ ႔ေနာက္ညီတာ ေတြ႔ရတယ္။[3]

အစကေတာ့ ၉၁ ဌာနအုပ္ခ်ဳပ္ေရးဟာ ကြ်န္သက္ရွည္ေစမယ့္အုပ္ခ်ဳပ္ေရး ျဖစ္တယ္၊ ဘုရင္ခံက အေရးႀကီးတဲ့ ဌာနေတြ အားလုံးကို ခ်ဳပ္ထားတာမို႔ ဒီအုပ္ခ်ဳပ္ေရးကုိ လက္မခံဘူးလုိ႔ေျပာ၊ ေဒါက္တာဘေမာ္တုိ႔၊ ဦးေစာတို႔ရဲ ့ပါလီမန္ လခစား ႏုိင္ငံေရးကို တုိက္မယ္လုိ႔ေျပာၿပီး တဘက္မွာ ကုိယ္ကုိယ္တုိင္က်ေတာ့ ေရြးေကာက္ပြဲ ၀င္ဖုိ႔ဆုံးျဖတ္တဲ့  ဆုံးျဖတ္ခ်က္ကုိ နားလည္ရ ခက္တယ္။[4]ဒုိ႔ဗမာ အစည္းအရုံးမူက ၉၁ ဌာနအုပ္ခ်ဳပ္ေရး အတြက္ ေရြးေကာက္ပြဲ မ၀င္ေရးျဖစ္ေပမယ့္ ဒုိ႔ဗမာအစည္းအရုံးရဲ ့လက္ေအာက္မွာ ကုိယ့္မင္းကုိယ့္ခ်င္းအဖြဲ႔ဆုိတဲ့ နံမယ္နဲ႔ ၁၉၃၇မွာ ေပၚလာမယ့္ အစိုးရအတြက္ ေရြးေကာက္ပြဲ၀င္ရာမွာ ၂၈ ေနရာမွာ သုံးေနရာပဲ ရတယ္။ မဲေပးသူ ဘယ္ေလာက္ရွိလဲ ဆိုတာ ခုစာေရးေနခ်ိန္မွာ မသိရေပမယ့္ (အခြန္ေဆာင္သူတိုင္းမဲေပးႏုိင္တယ္လုိ႔ ဇီဇ၀ါက ရွင္းျပတယ္) မဲေပးသူေတြၾကားမွာေတာ့ ဒုိ႔ဗမာအစည္းအရုံးဟာ ေဒါက္တာဘေမာ္တုိ႔ ပါတီေလာက္ေတာင္ ေထာက္ခံမႈမရခဲ့ဘူး။

လခစား ႏုိင္ငံေရးသမားႀကီးေတြ တေယာက္တလွည့္ နန္းရင္၀န္လုပ္တမ္း ကစားေနခ်ိန္မွာ ဒုိ႔ဗမာအစည္းအရုံး၀င္ေတြရဲ ့ႏုိင္ငံေရးကလည္း ဆႏၵျပ သပိတ္ေမွာက္ေအာင္ လႈံ ့ေဆာ္တဲ့ နည္းကေန သိပ္ၿပီးမ်ားမ်ားစားစား ခရီးမေရာက္လွေသးဘူး။ တဘက္မွာ ေရနံေျမ သပိတ္တို႔၊ ေထာင့္သုံးရာျပည့္ အေရးေတာ္ပုံတုိ႔ ေနာက္ အတြင္း၀န္မ်ားရုံးကို၀ုိင္း အေသခံၿပီး သပိတ္တုိက္ပြဲ ၀င္ခဲ့တာေတြေတာ့ ရွိခဲ့ပါတယ္။ ေဒါက္တာဘေမာ္ အစိုးရ ျပဳတ္က်သြားတာကိုၾကည့္ရင္ ဒီသပိတ္တုိက္ပြဲေတြကို မထူးပါဘူးဆုိၿပီး ေျပာတာ မွားတယ္။ တခုေတာ့ ရွိတာေပါ့ေလ၊ ေဒါက္တာဘေမာ္ၿပီးတက္လာတဲ့ နန္းရင္၀န္ မ်ားဟာလည္း သူ႔အရင္လူေတြနဲ႔ ထူးမျခားနားပါ။ လူေျပာင္းသြားတာသာျဖစ္ၿပီး ပုံစံကေတာ့ သပိတ္တုိက္ပြဲေတြ သက္သက္နဲ႔ ဘယ္လုိမွ မေျပာင္းခဲ့ဘူး။

အဲဒိအခ်ိန္မွာ သခင္ေတြရဲ ့ လုပ္ကုိင္ပုံေတြကုိ လူထုက ဘယ္လုိသေဘာထားလဲ၊ ဘယ္ေလာက္ေထာက္ခံလဲဆုိတာ ေမးစရာပဲ။ စာေတြထဲေရးထားတာေတာ့ ျပည္သူလူထုက ေထာက္ခံတယ္လုိ႔ ဆုိတယ္။ ဘယ္ေလာက္ေထာက္ခံလဲ ဘာအေထာက္ အထားရွိလဲဆိုတာ ေျပာရခက္တယ္။ မွန္းေျပာလုိ႔ရတာေတြေတာ့ ရွိႏုိင္တယ္။ ဥပမာ မဟာေဆြရဲ ့ သပိတ္ ေခါင္းေဆာင္ေတြ၊ ေက်ာင္းသားေခါင္းေဆာင္ေတြကို ဇာတ္လုိက္လုပ္ေရးတဲ့ ဒုိ႔ေမေမတို႔၊ သူပုန္ႀကီးတို႔၊ ေထာင္နန္းစံတို႔လို ေသြးတုိး ၀ထၳဳေတြဟာ ၿမိဳ ့ႀကီး ျပႀကီးေတြမွာ အေတာ္ေလး ေရာင္းေကာင္းခဲ့ေတာ့ ဒါကုိၾကည့္ၿပီး သပိတ္ တုိက္ပြဲေတြကို လူေတြက ေထာက္ခံတယ္ေျပာလုိ႔ရတယ္လုိ႔ ဇီဇ၀ါက ရွင္းျပတယ္။ ဒါလည္း စဥ္းစားစရာပဲ။ သမိုင္းဆရာေတြၾကား က်ယ္က်ယ္ျပန္႔ျပန္႔ သေဘာတူၾကတာကေတာ့ (consensus view) ကေတာ့ သခင္ ကိုယ္ေတာ္မႈိင္းလုိ လူေလးစားတဲ့ ဆရာႀကီးတေယာက္က ဦးေဆာင္အခန္းက ပါလာတဲ့အခါမွာ လူထုေထာက္ခံမႈ သိသိသာသာ တက္လာတာပဲ ျဖစ္တယ္။ အဲဒိတုန္းက လူမ်ားစုဟာ အဂၤလိပ္အစိုးရက ေကာက္ထားတဲ့ စစ္တမ္းေတြအရ (ေနာက္ပုိင္းမွာ ထပ္ေျပာထားတယ္။) လူဦးေရ ၈၀ ရာခုိင္ႏႈန္းဟာ လယ္သမားေတြ ျဖစ္တယ္။ သူတုိ႔ဟာ ခုသခင္ႏုိင္ငံေရးတုိ႔၊ သပိတ္တို႔ ဘာတုိ႔ကို ဘယ္ေလာက္သိမလဲ နားလည္မလဲဆိုတာ ခန္႔မွန္းရခက္တယ္။ ေမာင္ထင္ရဲ ့ငဘလုိ လူမ်ဳိးေတြ ဘယ္ႏွစ္ေယာက္ရွိမလဲ။ အဂၤလိပ္ အုပ္ခ်ဳပ္ခ်ဳပ္၊ ဓားမအုပ္ခ်ဳပ္ခ်ဳပ္၊ ဂဠဳန္ အုပ္ခ်ဳပ္ခ်ဳပ္ သူတို႔ဘ၀ဟာ ဘာမွ သိပ္ၿပီး ထူးျခားေျပာင္းလဲမႈ ရွိမွာမဟုတ္တဲ့ လူေတြေရာ ဘယ္ေလာက္မ်ားမလဲ။ အဲဒိအတြက္ အေထာက္အထား ေကာင္းေကာင္း မေတြ႔ရလုိ႔ က်ေနာ္ကေတာ့ ဒို႔ဗမာအစည္းအရုံးကို ေထာက္ခံမႈ ဘယ္ေလာက္ ရွိလဲ ဆိုတဲ့ ေမးခြန္းကုိ စိတ္တုိင္းက်ေလာက္ေအာင္ မေျဖႏုိင္ဘူး၊ ေျပာခဲ့တဲ့ consensus view ေလာက္ကိုသာ ေျပာႏုိင္တယ္။ အေထာက္အထား ေကာင္းေကာင္းနဲ႔ ေျဖႏုိင္မဲ့သူ ရွိရင္ ၾကားခ်င္ပါတယ္။ တဘက္မွာ ၁၉၄၇ တုိင္းျပဳျပည္ျပဳ လႊတ္ေတာ္ေရြးေကာက္ပြဲမွာ ဗုိလ္ခ်ဳပ္ဦးေဆာင္တဲ့ ဖဆပလကုိ ဘယ္ေလာက္ေထာက္ခံလဲဆုိတဲ့ ေမးခြန္းကိုေတာ့ ျပတ္ျပတ္သားသား ေျဖလုိ႔ ရႏုိင္တယ္။

က်ေနာ့္ ေကာက္ခ်က္ကေတာ့ ဒုိ႔ဗမာအစည္းအရုံးဟာ ၉၁ ဌာန အုပ္ခ်ဳပ္ေရးပုံစံကို လူထုတုိက္ပြဲ သက္သက္နဲ႔ အျပဳတ္တုိက္ႏုိင္ေလာက္တဲ့ ေထာက္ခံမႈ ျပတ္ျပတ္သားသား မရွိခဲ့ဘူး။ ဒါေပမယ့္ ရွိရွိသမ်ွ အတားအဆီးေတြကုိ အျပတ္ရွင္းပစ္မယ့္ ေလနီၾကမ္းေတြက အဲ့ဒိအခ်ိန္မွာ အေရွ ့အာရွကေန ဗမာျပည္ဘက္ကို ေရြ ့လ်ားလာေနၿပီ။ ဒီေလနီၾကမ္းေတြဟာ ဗမာ့သမုိင္းလမ္းေၾကာင္းကို လုံး၀ကုိ ေျပာင္းလဲပစ္လုိက္ဖို႔ ျပင္ေနၿပီ။

ဥေရာပနဲ ့အေရွ ့အာရွမွာ စစ္ရိပ္စစ္ေငြ႔ေတြသန္းလာတာဟာ သူတို႔ လက္ေအာက္ခံ ကုိလုိနီႏုိင္ငံေတြ အတြက္ေတာ့ မဟာအခြင့္အေရးႀကီးပဲ။ အဲဒိအခ်ိန္က  ဥေရာပ ႏုိင္ငံေတြအတြက္ အဓိက ရန္သူက ဖက္ဆစ္၀ါဒ၊ နာဇီ၀ါဒျဖစ္ေပမယ့္ က်န္တဲ့ ကမၻာ့ေဒသေတြျဖစ္တဲ့ အာရွႏုိင္ငံ အမ်ားစု၊ အာဖရိကနဲ ့အေရွ ့အလယ္ပုိင္းတ၀ုိက္က ဥေရာပ ႏုိင္ငံေတြလက္ေအာက္ ေရာက္ေနတဲ့ ကိုလိုနီႏုိင္ငံေတြ အတြက္ေတာ့ အဓိကရန္သူဟာ ကုိလုိနီနယ္ခ်ဲ ့၀ါဒပဲ။ ဗမာျပည္က ဒို႔ဗမာအစည္းအရုံးထဲမွာ အဲဒိအခ်ိန္က ကြန္ျမဴနစ္အယူအဆကို ယုံၾကည္လက္ခံသူေရာ၊ ဆုိရွယ္လစ္အယူအဆကို လက္ခံယုံၾကည္သူဆုိၿပီး အဓိကႏွစ္ခုျဖစ္လာတယ္။[5]ဆုိရွယ္လစ္ အယူအဆကို လက္ခံယုံၾကည္သူေတြကို ျပည့္သူ႔အေရးေတာ္ပုံပါတီနဲ႔တြဲသိတယ္။ ထင္ရွားတဲ့ ပုဂၢိဳလ္ေတြက သခင္ျမ၊ သခင္ခ်စ္၊[6] ကိုဗေဆြ၊ ကိုေက်ာ္ၿငိမ္းတုိ႔ျဖစ္ၿပီး ကြန္ျမဴနစ္ ဘက္မွာေတာ့ သခင္စိုး၊ သခင္သန္းထြန္း၊ သခင္သိန္းေဖတုိ႔က ထင္ရွားတယ္။ ဗုိလ္ခ်ဳပ္ေအာင္ဆန္းက ႏွစ္ဖြဲ႔လုံးကုိ စေထာင္တဲ့လူေတြထဲမွာပါတယ္။ ဒါေပမယ့္ တကယ္တမ္း စစ္ၿပီးလုိ႔ ပါတီဆုိင္းဘုတ္ေထာင္ၿပီး ပါတီနံမယ္နဲ႔ ႏုိင္ငံေရး လုပ္ၾကတဲ့အခါမွေတာ့ သူဟာ ဘယ္ပါတီမွာမွ မပါဘူး။

ေျပာခဲ့သလုိ ကိုလိုနီအစိုးရေတြ အက်ပ္ရုိက္ေနတာကို ဘယ္လုိအသုံးခ်မလဲဆိုတာ ေဆြးေႏြးဖို႔ သခင္ေအာင္ဆန္းက ဓားမပါတီ(ဆင္းရဲသားပါတီ)ေခါင္းေဆာင္ ေဒါက္တာ ဘေမာ္နဲ႔ေတြ႔တယ္။ ဒီေနရာမွာ အေရးႀကီးတယ္ထင္လုိ႔ ေျပာခ်င္တာက သခင္ ေအာင္ဆန္းဟာ အေရးႀကီးတဲ့ ဆုံးျဖတ္ခ်က္ ဘယ္ဆုံးျဖတ္ခ်က္ကိုမဆုိ သူ႔တေယာက္ထဲ သေဘာနဲ႔လုပ္တာ မဟုတ္ဖူးဆုိတာပဲ။ ၁၉၃၉ – ၄၀ တ၀ုိက္က သခင္ေအာင္ဆန္းရဲ ့ လုပ္ပုိင္ခြင့္၊ ကုိယ့္အဖြဲ႔အစည္းတြင္း ေထာက္ခံမႈ၊ လူထုေထာက္ခံမႈေတြဟာ ၁၉၄၆ ၄၇ တ၀ုိက္က ဗုိလ္ခ်ဳပ္ေအာင္ဆန္းရဲ ့လုပ္ပုိင္ခြင့္၊ ေထာက္ခံမႈ ရရွိပုံေတြနဲ႔ ဘာမွမဆုိင္ဘူး။ သခင္ေအာင္ဆန္းဟာ ေဒါက္တာဘေမာ္နဲ႔သြားေတြ႔တာ သူတဦးထဲ သေဘာဆုိတာထက္ ဒို႔ဗမာအစည္းအရုံးရဲ ့အမ်ားသေဘာတူ ဆႏၵနဲ႔လုပ္တယ္လုိ႔ ေျပာတာက ပုိမွန္တယ္။ ဦးေစာနဲ႔ မေတြ႔ဘဲ ဘာ့ေၾကာင့္ေဒါက္တာ ဘေမာ္နဲ႔ေတြ႔လဲ။ ဒါလည္း စဥ္းစားစရာပဲ။ ျဖစ္ႏုိင္တာက လူပုဂၢိဳလ္ေရးအရၾကည့္မယ္ဆုိရင္ ေဒါက္တာဘေမာ္ဟာ ဦးေစာထက္ေတာ့ အလုပ္တဲြလုပ္လုိ႔ရႏုိင္မဲ့လူလုိ႔ ျမင္ရင္ မွားစရာမရွိဘူး။[7]ေနာက္တခါ သခင္ပါတီနဲ႔ ၀ါးရင္းဒုတ္တပ္ေတြရဲ ့ ပဋိပကၡက ေဒါက္တာဘေမာ္နဲ ့ပဋိပကၡထက္ ပိုႀကီးတယ္။

ဒီလုိနဲ႔ ေဒါက္တာဘေမာ္နဲ႔သခင္ေအာင္ဆန္းတုိ႔ေတြ႔ၿပီးတဲ့အခါမွာ ဗမာ့ထြက္ရပ္ဂိုဏ္း[8] ဆုိၿပီး ေပၚလာတယ္။ သူတို႔ ရည္ရြယ္ခ်က္က အဂၤလိပ္ အခက္ႀကဳံခ်ိန္မွာ အခြင့္အေရး ယူၿပီး လြတ္လပ္ေရးကို ရေအာင္ယူဖို႔ဆိုတာပဲ။ လက္ေတြ႔ထုတ္ေျပာပုံကေတာ့ ၿဗိတိသ်ွက လြတ္လပ္ေရးေပးမယ္ ေက်ညာရင္ ၿဗိတိသ်ွကုိကူညီမယ္၊ မေက်ညာရင္ဆန္႔က်င္မယ္ ဆုိၿပီး နယ္လွည့္တရားေဟာတယ္။ ဒီေတာ့ ဗုိလ္ခ်ဳပ္တုိ႔ဟာ ၿဗိတိသ်ွနဲ႔ေပါင္းေရး၊ ဂ်ပန္နဲ႔ေပါင္းေရး ဆုိတာေတြက သာမညျဖစ္ၿပီး ေပါင္းတယ္ဆုိတဲ့ေနရာမွာ condition ျခြင္းခ်က္ ႀကီးႀကီးမားမားထားၿပီး ေပါင္းတာပဲ။ ဒီျခြင္းခ်က္ကလည္း တျခားမဟုတ္ဖူး။ ဗမာ့လြတ္လပ္ေရးပဲ။ ဒီေတာ့ ဗုိလ္ခ်ဳပ္တုိ႔ဟာ မူမရွိသလုိ ဟုိလူနဲ ့ေပါင္း ဒီလူနဲ႔ေပါင္းဆုိၿပီး ေျပာတာဟာ ေပါ့ေပါ့ဆဆေျပာတဲ့ အေျပာပဲ။

ဗမာ့ထြက္ရပ္ဂုိဏ္းဘာေျပာေျပာ ကိုလုိနီ အစိုးရက အေရးမစိုက္ပါဘူး။ ဗမာ့ထြက္ရပ္ဂိုဏ္း ကလည္း သူတုိ႔အေရးစုိက္ေလာက္ေအာင္ စိန္ေခၚႏုိင္စြမ္း မရွိဘူး။ ၾကာေတာ့ မ်က္စိစပါးေမႊးစူးၿပီး ရႈပ္တယ္ ဒီေကာင္ေတြ ေထာင္ထဲထဲ့ကြာဆုိၿပီး လုပ္လာတာပဲ။ သခင္ေခါင္းေဆာင္အေတာ္မ်ားမ်ားအပါအ၀င္ ေဒါက္တာဘေမာ္ကုိယ္တုိင္ အဖမ္းခံရၿပီး ဗုိလ္ခ်ဳပ္ကုိလည္း ဖမ္း၀ရမ္းထုတ္တယ္။ အဲဒိမွာဗုိလ္ခ်ဳပ္တုိ႔က ျပည္ပထြက္အကူအညီရွာဖို႔ အေၾကာင္းဖန္လာတယ္။ သူ႔အရင္ကတည္းကလည္း ဒါကို စဥ္းစားေကာင္း စဥ္းစားေနႏုိင္ပါတယ္။ ဒါေပမယ့္ အဖမ္းခံရခ်ိန္မွာ ဒါကပုိၿပီး အေရးတႀကီးျဖစ္လာတယ္။

ျပည္ပအကူအညီရွာဖုိ႔လုပ္ၾကေတာ့ ဒုိ႔ဗမာအစည္းအရုံးက အမ်ားသေဘာတူ ဆုံးျဖတ္ခ်က္ နဲ႔ တရုတ္ျပည္သြား အကူအညီရွာဖုိ႔ဆုံးျဖတ္ၿပီး[9] ဖမ္း၀ရမ္း အထုတ္ခံထားရတဲ့ သခင္ေအာင္ဆန္း ကုိယ္တုိင္ ရဲေဘာ္တေယာက္နဲ႔ တရုတ္ျပည္ကုိ ထြက္ဖုိ႔လုပ္ၾကတယ္။ ဖမ္း၀ရမ္းေအာက္မွာ ရတဲ့ သေဘၤာပတ္နဲ႔လုိက္ရတာဆုိေတာ့ ဟုိင္လီသေဘၤာဟာ သူတုိ႔သြားခ်င္တဲ့ ေမာ္စီတုန္းကြန္ျမဴနစ္ေတြ အားေကာင္းရာ ယင္အန္းကို မေရာက္ႏုိင္ဘဲ ဂ်ပန္ အားေကာင္းတဲ့ အမြိဳင္မွာ ေသာင္တင္ေနတယ္။ အဲဒိမွာ သခင္ေအာင္ဆန္းနဲ႔ သခင္ လွၿမိဳင္တို႔ႏွစ္ေယာက္ ေနေရးစားေရးအတြက္ ဗမာျပည္မွာ ရံပုံေငြႀကိတ္ရွာရာမွာ ဒုိ႔ဗမာ အစည္းအရုံးထဲက ဂ်ပန္လုိလားတဲ့ ေဒါက္တာသိန္းေမာင္တုိ႔ဆီလည္း သြားအလွႈခံမိတယ္။ သခင္ေအာင္ဆန္း ေပ်ာက္သြားတာ သူတို႔လည္းသိတယ္။ ေနာက္ဒုိ႔ဗမာအစည္းအရုံးက ထြန္းအုပ္-ဗစိန္ဂိုဏ္းကလည္း ဂ်ပန္နဲ႔ဆက္ဖုိ႔ သူ႔အစီအစဥ္နဲ႔သူလုပ္ေနတယ္။ ဦးေစာကလည္း လုပ္ေနတယ္ဆုိတဲ့ သတင္းေတြ ျဖစ္ေနတယ္။ တကယ္တမ္း ဂ်ပန္နဲ႔ေပါင္းမိၿပီး ဂ်ပန္စစ္ယူနီေဖာင္း၀တ္ျဖစ္သြားတာက သခင္ေအာင္ဆန္းဆိုေပမယ့္ ဦးေစာတို႔၊ သခင္ဗစိန္တို႔၊ သခင္ထြန္းအုပ္တုိ႔က ဂ်ပန္ကုိ ပုိလုိလားသလုိ သူတို႔လုပ္နည္း လုပ္ဟန္ေတြ အားက်အတုယူသူေတြကုိၾကည့္ၿပီး ဒီလူေတြဟာ ဖက္ဆစ္ေပၚတိမ္းညြတ္မႈ ပုိရွိသူေတြ ဖက္ဆစ္နဲ႔ပုိနီးစပ္ႏုိင္သူေတြ ျဖစ္တယ္။

အဲဒိအခ်ိန္မွာ တရုတ္ဗမာလမ္းမႀကီးကို အေၾကာင္းျပဳၿပီး ဗမာျပည္တြင္းက အမ်ဳိးသားေရး လႈပ္ရွားမႈ အေျခအေနေတြကို ေစာင့္ၾကည့္ေထာက္လွမ္းေနတဲ့ ဗုိလ္မႈးႀကီး ဆူဇီကီးက ေဒါက္တာသိန္းေမာင္တုိ႔က တဆင့္ အမြိဳင္က ဗုိလ္ခ်ဳပ္တုိ႔ တည္းခုိရာကို သိသြားၿပီး တုိက်ဳိကို ေခၚသြားတာျဖစ္တယ္။

ဆက္ေရးစရာေတြ ပုိပုိေပၚလာတယ္။ ဒါေပမယ့္ ခဏနားဦးမယ္။

၀တုတ္


[1] သခင္ဗစိန္က ဂႏၶီအားက်လုိ ့ေခါင္းတုံးတုံးၿပီး သူ႔ကုိယ္သူ ဂႏၶီစိန္လုိ႔ ေျပာတယ္။ သခင္ဗစိန္က ေနာက္ပုိင္းမွာ ဆုီဗီယက္ရုသ်ွကုိ သေရာ္ထားတဲ့ George Orwell ရဲ ့Animal Farm ကိုလည္း ဘာသာျပန္တယ္။ ေနာက္အေစာပုိင္း သခင္ေတြထဲမွာ ဟစ္တလာရဲ ့ ‘mein kempf’ ကို ဘာသာျပန္တယ္လို႔လည္း ၾကားတယ္။ အတိအက် သိရရင္ ထပ္ျဖည့္ေျပာမယ္။ သခင္ဗစိန္က အၾကမ္းမဖက္တဲ့နည္း ကုိင္စဲြတဲ့ ဂႏၶီကို အားက်တယ္လုိ႔ ေျပာၿပီး ဆရာႀကီး သခင္ကုိယ္ေတာ္မိႈင္းကို လူမုိက္ငွား ရုိက္ခုိင္းတယ္။

[2] ဗမာျပည္မွာ အဲဒိအခ်ိန္က လုပ္ႀကံေရးဂိုဏ္းဆိုၿပီး ေပၚလုိက္ေသးတယ္လုိ႔ သိမွီသူေတြက ေျပာျပတယ္။ သခင္အသင္းမွာ လုပ္ႀကံေရးဂိုဏ္းထဲက ပုဂၢိဳလ္ေတြလည္းပါတယ္။

[3] သခင္ကုိယ္ေတာ္မိႈင္း အဖြဲ႔မွာ ထင္ရွားတဲ့လူေတြက သခင္ေအာင္ဆန္း၊ သခင္သန္းထြန္း၊ သခင္သိန္းေဖ၊ သခင္စုိး၊ သခင္လွေဖ (ေနာင္ဗုိလ္လက်္ာ)၊ သခင္ဗဟိန္း၊ သခင္ႏု၊ သခင္ဗုိလ္၊ သခင္လွၿမိဳင္ စတဲ့သူေတြ ျဖစ္တယ္။ အားလုံးက လက္၀ဲ တိမ္းညြတ္မႈရွိသူေတြခ်ည္းျဖစ္တယ္။ သခင္စုိးက ‘ဆိုရွယ္လစ္၀ါဒ’၊ သခင္ဗုိလ္က Karl Marx အေၾကာင္း၊ သခင္သန္းထြန္းက လီနင့္အေၾကာင္းျဖစ္တဲ့ ‘က်မခ်စ္လင္’၊ သခင္ဗဟိန္းက ‘ဓနရွင္ေလာက’ ၊ သခင္သိန္းေဖက ‘ဘုံ၀ါဒနဲ႔ ဒို႔ဗမာ’၊ သခင္ႏုက ေဘာ္ရွီဗစ္ ေတာ္လွန္ေရး အေၾကာင္းျဖစ္တဲ့ ‘လူမြဲတုိ႔ရဲ ့ထြက္ရပ္လမ္း’ စတဲ့ စာအုပ္ေတြကုိ ဘာသာျပန္ဆိုၾက၊ ေရးၾကတယ္လုိ႔ ၀င္းတင့္ထြန္းရဲ ့အေမွာင္ၾကားက ဗမာျပည္ စာ ၁၇ မွာေရးထားတယ္။

[4] သခင္ျမလည္း ဒို႔ဗမာအစည္းအရုံးကေန ေရြးေကာက္ပြဲ၀င္တဲ့ထဲမွာ ပါတယ္။ ဒါေပမယ့္ ေထာင့္သုံးရာျပည့္ အေရးေတာ္ပုံမွာ အစိုးရရဲ ့ကုိင္တြယ္ပုံကို ကန္႔ကြက္တဲ့အေနနဲ႔ အေရးေတာ္ပုံကာလ (၁၉၃၈ ဒီဇင္ဘာ)မွာ သခင္အံ့ႀကီးနဲ႔အတူ အမတ္အျဖစ္ကေန ႏႈတ္ထြက္တယ္လုိ႔ တို႔ဗမာ အစည္းအရုံး သမုိင္းမွာ ေရးထားတယ္။ စာ ၃၅၈

[5] အေစာပုိင္းကေတာ့ ေျပာခဲ့သလုိ အုတ္အေရာေရာ ေက်ာက္အေရာေရာ အေနအထားကေန နည္းနည္းပုိၿပီး ရွင္းရွင္းလင္းလင္း ပုိရွိလာခဲ့တယ္။

[6] ေနာက္ပုိင္းမွာ ကြန္ျမဴနစ္ပါတီဘက္ ေရာက္လာ

[7] ဦးေစာဟာ လက္နက္အားကိုးၿပီး အၾကမ္းပတမ္းနဲ႔ ကုိယ္လုိခ်င္တဲ့ ရေအာင္ယူမဲ့လူစားမ်ဳိး။ သူဟာ ဟစ္တလာအားက်ၿပီး ၀ါးရင္းဒုတ္တပ္ဖြဲ ့တယ္။ ေနာက္ဆရာစံသူပုန္ေတြကုိ ေရွ ့ေနလုိက္ေပးခဲ့တာလည္း သူ႔ကုိယ္က်ဳိးစီးပြားကို အဓိကၾကည့္ လုိက္ေပးခဲ့ပုံရတယ္လုိ႔ တခ်ဳိ ့ကသုံးသပ္တယ္။

[8] ဒီတပ္ေပါင္းစုကို သခင္ပါတီနဲ႔ ဆင္းရဲသားပါတီႏွစ္ပါတီေပါင္းဖြဲ ့တာျဖစ္ၿပီး ကရင္ေခါင္းေဆာင္ ေစာေဖသာလည္း တျခားတသီးပုဂၢလႏွစ္ေယာက္နဲ႔အတူ တဦးခ်င္း၀င္တယ္လုိ႔ တာေတစေနသား စာ၉၉ မွာဆုိတယ္။ ဗမာ့ထြက္ရပ္ဂိုဏ္းဆုိတာ အဂၤလိပ္လုိ Freedom Bloc ဆုိၿပီးေပးတဲ့ နံမယ္ကို ဗမာလုိေျပာထားတာ။ ဘာ့ေၾကာင့္ ထြက္ရပ္ဂိုဏ္းဆိုတဲ့ နံမယ္ကုိ ေပးသလဲဆုိတာ သီးျခားေလ့လာခ်င္စရာေကာင္းတဲ့ အေၾကာင္းအရာတခုပဲ။ Anthropology စိတ္၀င္စားသူေတြ ေလ့လာထားၾကတာရွိတယ္ေတာ့ ၾကားဖူးတယ္။

[9] ဒီဆုံးျဖတ္ခ်က္ကို သခင္ပါတီထဲက ျပည္သူ႔အေရးေတာ္ပုံပါတီေရာ၊ ကြန္ျမဴနစ္ေတြပါ သေဘာတူပုံရတယ္။ အေရးပါတဲ့ ပုဂၢိဳလ္ေတြကေတာ့ သခင္ခ်စ္၊ ေက်ာင္းဆရာ ဦးထြန္းရွိန္၊ သခင္ႏု၊ သခင္စုိးစတဲ့ ပုဂၢိဳလ္ေတြလုိ႔ ေယဘုယ်ေျပာရင္ မမွားဘူး။

Discussion

No comments yet.

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s

Blog Stats

  • 89,680 hits
%d bloggers like this: